نمایشگاه صنایع‌دستی رونق گردشگری استان را به دنبال دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان گفت: گردشگران خارجی با دیدن صنایع‌دستی که نشان از قدمت و هنر ایرانی است با تاریخ دیرینه ایران اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند.

مرتضی شهامی در حاشیه بازدید از هفدهمین جشنواره آش ایرانی و شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره آش بی‌سابقه بوده است اظهار کرد: رویدادهایی که در کشور برگزار می‌شود برای ایجاد شور و نشاط شهروندان است و جشنواره آش ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به تلاش مدیریت استان و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران خارجی به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی افزود: گردشگران خارجی با دیدن صنایع‌دستی که نشان از قدمت و هنر ایرانی است با تاریخ دیرینه ایران اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان با بیان اینکه افرادی که از این فضا دور هستند با مرور خاطرات طعم دلپذیر غذای ایرانی برایشان تداعی می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم در جشنواره آش ایرانی غرفه‌ها را متنوع‌تر و باکیفیت‌تر برگزار کنیم تا غرفه‌داران از حضور خیره‌کننده و غیرقابل باور بازدیدکنندگان استقبال کنند.

شهامی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی رونق صنعت گردشگری صنایع‌دستی و گردش مالی را به دنبال دارد، اضافه کرد: مسئولان نیز از شور و نشاط شهروندان در فضای نمایشگاه احساس رضایت دارند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن این جشنواره مهم‌ترین اعتبار آن است، گفت: جشنواره آش، خانواده‌محوری‌ترین جشنواره است. جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی یک فرصت عالی برای استان زنجان است و باید از این فرصت مناسب برای توسعه استان در بسیاری از جهات استفاده کرد.

کد خبر 691927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.