ابتکار جالب شهر بلژیکی در تعیین نماد

شهرداری آنتورپ برای تقویت هویت شهری از ساکنان خواسته است که ایده‌های خود را در مورد صدای مخصوص شهر ارائه دهند تا در نهایت یک سمفونی مخصوص به عنوان نماد ایجاد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی آنتورپ به دنبال یافتن صدایی هستند که به بهترین شکل نماد شهرشان شود؛ این بار بحث آلودگی صوتی نیست، بلکه در واقع شهر از ساکنان می‌خواهد که ایده‌های خود را در مورد صداهای جالب محیط شهری ارائه دهند.

ابتکار جالب شهر بلژیکی در تعیین نماد

ظاهراً هدف از این ابتکار خلاقانه، جمع‌آوری هرچه بیشتر ایده‌ها و استفاده از داده‌های شهروندان برای ساختن یک سمفونی واقعی از صداهای شهر است که نمایانگر هویت شنیداری آنتورپ است.

این صداها می‌تواند از دریبل زدن در زمین بسکتبال، ناقوس‌های کلیسا یا حتی صدای تفریحات آبی باشد. در واقع هر صدایی که به ذهن شهروندان خطور می‌کند می‌تواند در سمفونی شهر جایگاه داشته باشد.

ابتکار جالب شهر بلژیکی در تعیین نماد

با وجود این ایده جالب، ساکنان آنتورپ در گذشته از صداهای شبانه شکایت داشتند. این امر منجر به نصب حسگرهای اندازه‌گیری آلودگی صوتی روی پشت‌بام ساختمان‌ها شد. وقتی صداها از حد مجاز نویز فراتر می‌رود به‌طور خودکار پیام‌هایی در صفحه‌های عمومی شهر نمایش داده می‌شود که از افراد می‌خواهد صدای خود را پایین بیاورند.

ابتکار جالب شهر بلژیکی در تعیین نماد

ایجاد سمفونی صدا برای شهر، در تقویت هویت شهروندی و برندسازی نقش مهمی ایفا می‌کند و در نهایت باعث معرفی آنتورپ به روشی خلاقانه در سطح جهانی می‌شود.

کد خبر 691914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.