ارائه پیشنهادهای مدیریت شهری به رئیس‌جمهور در قالب ۳ نامه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان امکان ملاقات مدیریت شهری فراهم نشد، اما در قالب ۳ نامه پیشنهادهایی را ارائه داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در نطق پیش از دستور صدوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: این روزها دنیای اسلام در سرور و شادی است که امیدواریم برای مسلمانان جهان و شیعیان و همشهریان خیر و برکت داشته باشد.

وی با تبریک روز سالمند افزود: این روز را به کسانی که عمر خود را به خدمت جامعه و خانواده سپری کردند تبریک می‌گوئیم و امیدواریم بتوانیم برای رفاه و آسایش و برطرف کردن نیازهای این قشر کوشا باشیم.

میزبانی از جایزه مصطفی مایه مباهات برای اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به میزبانی اصفهان از جایزه مصطفی و حضور رئیس‌جمهور تصریح کرد: برگزاری این رویداد برای اصفهان مایه مباهات است؛ این اجلاس علمی مرتبط با جهان اسلام و سفر دانشمندان کشورهای اسلامی برای اصفهان تأثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه میزبانی مرکز همایش‌های بین‌المللی از افتتاحیه این رویداد با تلاش زیادی صورت گرفت، گفت: باید از برگزارکنندگان این مراسم تشکر کنیم، مدیران عالی‌رتبه کشور باید بدانند با سرمایه مردم اصفهان چنین سالنی ساخته شده و هدف ما این است که به بهترین نحو به بهره‌برداری برسد.

نورصالحی با اشاره به دومین سفر رئیس‌جمهور به اصفهان تصریح کرد: آنچه در این سفر جایش خالی بود این بود که هیچ‌گونه اعلام نیاز یا درخواست از مدیریت شهری یا شورا برای ارائه نظر صورت نگرفت و امکان هیچ ملاقاتی نبود، اما سعی کردیم سه نامه به صورت خلاصه شامل نیازهای شهر اصفهان ارائه دهیم که شامل حمل‌ونقل، آب زاینده‌رود و نیازهای استان است.

هزینه‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی بر اساس تفاهم‌نامه باید توسط دولت تأمین شود

وی افزود: مرکز همایش‌های بین‌المللی مجموعه کاملی است که بارها مورد بازدید مدیران استان قرار گرفته است و باید به بهترین کیفیت در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشد، در واقع اجلاس‌های متعددی باید در این سالن برگزار شود، چراکه متعلق به مردم ایران و سرمایه‌ای برای کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سال ۱۳۹۰ تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد که هزینه‌های سالن را دولت پرداخت کند، اندکی پرداخت شد و سایر هزینه‌ها توسط مدیریت شهری فراهم شد؛ تلاش ما این است این مرکز به مرحله نهایی برای بهره‌برداری جامع و کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تصمیم گرفته شد کمیسیون‌های تلفیق را در آن محل برگزار کنیم تا نظارت و پیشرفت کار را حین جلسه بررسی کنیم و زودتر کار به اتمام برسد.

نورصالحی ادامه داد: همچنین قرار شد استاندار با رئیس‌جمهور مذاکره‌ای داشته باشد تا هزینه‌ها تأمین شود و این مجموعه برای اجلاس‌های بین‌المللی در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

وزیر نیرو قدمی برای آب اصفهان برنداشته است

وی با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان گفت: وزیر نیرو در طول دو سال گذشته یک گام برای آب اصفهان و زاینده‌رود برنداشت، در حالی که او در جریان این سفر مصاحبه کرد که فاز اول تا سیرجان و فاز دوم تا اصفهان است، آنچه ما شنیدیم در ظاهر یک پروژه است و تخصیص برداشت از آب دریا ۴۰۰ میلیون متر مکعب بوده که اکنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یزد، کرمان و سیرجان اعلام کردند که ما آب مازاد داریم و صنایع اصفهان می‌توانند این آب را از ما بخرند، با تدبیر هوشمندانه می‌توان این مشکل را رفع کرد، بر این اساس این آب مازاد را می‌توان به یزد اختصاص داد تا برداشت آبی که از زاینده‌رود به یزد می‌رسد، متوقف شود.

فکری برای جریان پایدار آب در زاینده‌رود نشده است

وی اظهار کرد: اعتبار این پروژه توسط صنایع استان در حال تأمین است و وزیر نیرو کاری نکرده است؛ بنابراین با این پروژه، برداشت آب صنایع از رودخانه باید متوقف و از آب انتقال داده شده، استفاده شود، اما فکری برای جریان پایدار آب در زاینده‌رود نشده است.

نورصالحی با اشاره به پیشنهادهایی که با سرعت قابل اجرا است، گفت: تونل سوم کوهرنگ یک شاهکار مهندسی در کشور است باید تکمیل شود، از سال ۱۳۸۹ به دلیل اینکه سد آن ساخته نشده بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب آب را به زاینده‌رود منتقل می‌کرد، اما دو سال است که جریان پمپاژ متوقف شده است، در حالی که فقط باید پمپ‌ها روشن شود تا انتقال آب صورت گیرد؛ این اقدام بر اساس اراده مسئولان محلی و با نبود اراده مسئولان ملی انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان دولت سازندگی ت ۶۰ میلیون متر مکعب برای آب شرب یزد از کوهرنگ ۳ تخصیص می‌یابد که بعدها با بی‌تعهدی دولت‌های وقت تخصیص از کوهرنگ ۳، به تخصیص از زاینده‌رود تبدیل شد و حتی زمانی که زاینده‌رود با خشکی مواجه شد آب مستمر به یزد می‌رفت؛ در حالی که آب شیرین‌شده که به یزد و کرمان رسیده مازاد است و آن‌ها می‌خواهند آن را به اصفهان بفروشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منطقی بود که این آب متوقف شود و اگر صنایع قرار بود آبی بخرند، تأمین آب باید از طریق همین لوله موجود صورت می‌گرفت، این اقدامات با تدبیر و مدیریت صحیح می‌توانست به نحو خوبی انجام شود.

صنایع آلاینده اصفهان به شعاع ۵۰ کیلومتری منتقل شوند

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه و طرح گازوئیل پالایشگاه گفت: این به معنی توسعه پالایشگاه اصفهان در فاصله پنج کیلومتری شهر است؛ ما به دنبال این بودیم که صنایع آلاینده بین اصفهان و شاهین شهر توسعه پیدا نکند و در بلندمدت به شعاع ۵۰ کیلومتری منتقل شود و اراضی آن‌ها برای توسعه شهرک علم و فناوری اختصاص پیدا کند.

نورصالحی تصریح کرد: شنیدیم که برخی تلاش می‌کنند شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان را در توسعه صنایع بردارند؛ اگر کسی این کار را کرد خیانت به مردمی کرده که آلایندگی صنایع گریبان‌گیر آن‌ها شده است.

درخواست مدیریت شهری برای تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید

وی با اشاره به درخواست‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی با کمک وزارت کشور ۱۸۵ اتوبوس خریداری شد که تاکنون ۴۰ اتوبوس را تحویل گرفتیم و ۱۴۰ مورد باقی مانده است، در این راستا درخواست کردیم که این تعداد اتوبوس‌ها سریع‌تر به اصفهان برسد، همچنین با خرید ۵۰۰ اتوبوس برقی، دیزلی، خارجی، داخلی و دست اول و دوم موافقت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چهار رام قطار نیاز داریم که اگر برسد با ازدحام مسافر مترو روبه‌رو نبودیم، گفت: در سفر قبلی رئیس‌جمهور وام پنج هزار میلیارد تومانی به شهرداری از صندوق محیط زیست درخواست دیگری بود که به سازمان محیط زیست اعلام شده بود که صورت نگرفته است.

وی در خصوص حمل‌ونقل بین شهری گفت: به شدت در این زمینه دچار مشکل هستیم؛ تعداد وسایل عمومی بین شهری حتی از زمان شیوع کرونا نیز کمتر شده است و وزارت راه و شهرسازی باید به این مسئله رسیدگی کند.

توسعه و تکمیل ورزشگاه نقش جهان ضروری است

نورصالحی در خصوص دهکده المپیک گفت: شنیدیم رئیس‌جمهور دستور ساخت یک ورزشگاه بزرگ برای تهران را داده‌اند، اما زمین‌های یک ورزشگاه در شمال اصفهان بیش از ۲۵ سال تملک شده است، اما مشخص نیست فردا برای بازی، در شرایط گردوغبار و بدون امکانات و پارکینگ، تماشاگران چگونه باید حضور پیدا کند.

وی با اشاره به قرارداد با شرکت مپنا برای توسعه خط دو مترو گفت: درخواست دیگر ما در این خصوص بود تا رئیس‌جمهور برای تسریع مجوزهای دولت برای شروع کار پیمانکار دستور دهد.

کد خبر 691902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.