مشارکت بخش خصوصی در تاسیس شهر ساحلی خلیج‌فارس مورد توجه باشد

استاندار هرمزگان گفت: لازم است برای سرعت دادن به اقدامات مرتبط با شهر مدرن و ساحلی خلیج‌فارس از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، اظهار کرد: مهم‌ترین شهر ساحلی که باید روی آن تمرکز شود، شهر ساحلی خلیج‌فارس در مجاورت بندرعباس است.

وی افزود: شهر ساحلی خلیج‌فارس یک شهر ملی با ویژگی‌های خاص است و تاکید داریم شهری مدرن است که بتواند خود را به عنوان یک شهر شاخص در سطح کشور و منطقه معرفی کند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به طرحی که برای این شهر آماده شده است می‌توان این آرزوی ملی را به حقیقت تبدیل و شهری مدرن تأسیس کرد.

دوستی با تاکید بر اینکه شهر بستر توسعه خواهد بود و تمام مدیران مرتبط باید برای اجرای این طرح همت داشته باشند، تصریح کرد: برای سرعت دادن به کارها نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات مرتبط با طرح‌های پژوهشی باید بیشترین اعتبارات صرف مطالعات در خصوص زنجیره‌های ارزش و مهارت‌ورزی در صنایع شود تا بتوان بر آن اساس مشکلات این حوزه را کاهش داد و به توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک کرد.

استاندار هرمزگان موازی‌کاری در طرح‌های پژوهشی را یک آفت دانست و گفت: دستگاه‌هایی که مطالعات مشترک در خصوص موضوعات یکسان دارند باید از موازی‌کاری خودداری و از نتایج مطالعات و طرح‌های پژوهشی یکدیگر استفاده کنند تا بودجه مرتبط با طرح‌های پژوهشی به نیازهای اساسی استان در حوزه تحقیق و پژوهش تخصیص پیدا کند.

در این جلسه پنجم بررسی و تصویب طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی، تصویب و توزیع اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی بند (ج) تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری، توزیع اعتبار حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول دولتی و تعیین کاربری یک قطعه زمین در پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 691883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.