فراخوان کنگره ملی شعر ققنوس اعلام شد

کنگره ملی شعر قُقنوس ویژه بزرگداشت «شهیدان و ایثارگران آتش‌نشانی» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این کنگره ملی در دو بخش عمومی شامل تمام قالب‌های شعری و بخش ویژه شامل ترانه، تَصنیف و سرود ترتیب یافته است و همه شاعران می‌توانند در آن شرکت کنند. به ۱۰ تَن از برگزیدگان جایزه ۵۰ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار سی‌ام آبان‌ماه امسال است و اختتامیه آن هم‌زمان با ایام فاطمیه در شهر مقدس قم خواهد شد.

علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه این کنگره به نشانی قم، میدان مفید، خیابان بهشت، روبه‌روی بوستان جنت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر در قم می‌توانند با شماره تلفن ۳۰۴۴۷۴۴۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://fv-qom.ir مراجعه کنند.

هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی و در نخستین روزهای جنگ تحمیلی، تعداد بسیاری از آتش‌نشانان قهرمان و فداکار در جریان اطفای حریق پالایشگاه نفت آبادان (استان خوزستان) که به دلیل بمباران رژیم بعثی صدام دچار آتش‌سوزی شده بود، به شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز به عنوان «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» و یکم تا هفتم مهرماه نیز به عنوان هفته «آتش‌نشانی و ایمنی» نام‌گذاری شده است.

کد خبر 691868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.