مشارکت همه طیف‌ها در پیش‌ثبت‌نام انتخابات

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه نهم مهرماه۱۴۰۲_ را در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مشارکت همه طیف‌ها در پیش ثبت‌نام انتخابات» نوشت: وزیر کشور با اشاره به ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، این مشارکت را نشانه‌ای بر بی‌پایه بودن ادعای ناامیدی مردم از انتخابات دانست و تأکید کرد که همه طیف‌های فکری در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شرکت کردند.

احمد وحیدی روز گذشته در همایش اعضای هیأت‌های نظارت استانی سراسر کشور که با عنوان «انتخابات قوی، منظم و مؤثر» برگزار شد، با بیان اینکه امسال قله حرکت ما بحث انتخابات است، گفت: انتخابات‌ها رویدادهای حساسی در سرنوشت کشور هستند و همیشه انتخابات اهمیت زیادی پیدا می‌کند، اما امسال این انتخابات یک ویژگی خاصی دارد.

وی ادامه داد: چهار راهبرد انتخاباتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است، اما بحث مشارکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر کشور با بیان اینکه بحمدالله مجریان و ناظران تعامل خوبی با یکدیگر دارند، گفت: امروز مسئولیت بزرگی (انتخابات) بر گردن ما قرار گرفته که انجام این امر نیازمند مجاهدت بزرگی است.

وحیدی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر اینکه مردم از انتخابات ناامید و منزوی شده‌اند، تأکید کرد: ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر در مرحله پیش ثبت‌نام که از همه طیف‌های فکری هستند، نشان داد که این‌گونه نیست.

مشارکت همه طیف‌ها در پیش ثبت‌نام انتخابات

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دنده لج احتکار خودرو» نوشت: انتشار اخبار متناقض پیرامون تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو و خلف‌وعده شورای رقابت در ثبت‌نام خودروهای داخلی از روز گذشته موجب نگرانی مردم از وضعیت بازار خودرو شده است. همزمان با این اتفاقات، بدقولی خودروسازان در تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی و دپوی خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو و سایپا این شائبه را به وجود آورده است که خودروسازان با محدود کردن عرضه بار دیگر برای افزایش قیمت خودرو خیز برداشته‌اند.

ظاهراً دولت مصمم است به خودروسازان داخلی باج دهد، از این رو پروژه گروکشی خودروسازان و کارشکنی در بازار خودرو کلید خورده است. در این شرایط دولت یا باید چتر حمایتی‌اش را بر سر این صنعت باز کند یا اینکه بی‌توجه به این انحصارات و موج‌سازی‌ها با واردات خودروهای صفر و کارکرده بازار خودرو را متعادل کند. افکار عمومی انتظار دارد وزارت صمت به دور از رجزخوانی‌ها، به وعده‌های خودرویی خود عمل کند. باید ببینیم دولت و وزارت صمت چقدر می‌توانند در مقابل باج‌خواهی خودروسازان مقاومت کنند.‌

مشارکت همه طیف‌ها در پیش ثبت‌نام انتخابات

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «زشت‌سازی با دستمزد نجومی‌» نوشت: برای زیباتر دیده‌شدن دست به هر کاری می‌زنند، بدنشان را به ضرب و زور سوزن‌های نوک‌تیز تاتو، آنقدر خالکوبی می‌کنند که تمام سطح پوستشان را تصاویر عجیب و غریب پر می‌کند، گوش‌هایشان را نوک تیز می‌کنند، بینی‌هایشان را جابه‌جا می‌کنند، لب‌هایشان را چاک می‌دهند، دندان‌هایشان را برش می‌دهند و خلاصه برای شناخته‌شدن به‌عنوان یک فرد زیباروی خاص اهل مد، به‌سادگی به تیزی تیغ جراحی تن می‌سپارند.

رخت و لباسشان هم عجیب و غریب است و میلیون‌ها تومان پول برای خرید لباسی هزینه می‌کنند که هنوز تن‌نخورده، پاره و ژنده است! یا لباسی که بالاتنه‌اش از گشادی روی تنشان زار می‌زند و پایین‌تنه‌اش همان موقع دوخت و دوز آب رفته و کوتاه شده است! تصاویری هم که روی این لباس‌ها نقش بسته، آنقدر وحشتناک است که بیش از هر مفهومی، علائم هشداردهنده مرگ و خطر را در ذهن تداعی می‌کنند.

در این میان گروهی از جراحان زیبایی و طراحان مد و لباس هم به‌خوبی از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و با تبلیغات مهیج و وسوسه‌برانگیز هر روز این مشتریان کج‌سلیقه خود را بیشتر و بیشتر به قهقرای زیبایی‌جویی مبتذل سوق می‌دهند تا کیسه‌ای که برای آنها دوخته‌اند، پر و پیمان‌تر شود. در نوشتار زیر کارشناسان دلایل عطش سیری‌ناپذیر عده‌ای از زیبایی‌جویان را که به سمت ابتذال و استفاده از مدهای نازیبا کشیده شده، بازگو کرده‌اند.

هر چه در اجزای صورتش دقت کنی، نمی‌توانی تصویری از چهره طبیعی‌اش پیدا کنی؛ چال گونه کاشته و لبش را پروتز کرده است. در چشم‌ها، ابروها و حتی دندان‌هایش هم آثار و علامت هنرنمایی ناشیانه تیغ‌های جراحی نمایان است، اما هنوز راضی نشده و می‌خواهد با خالکوبی‌های فراوان، برش زبان و کاشت فلز زیر ابروهایش، به نخستین زن مارمولکی دنیا تبدیل شود. سن و سال ندا به ۱۸ سال هم نمی‌رسد، ولی دیگر پوشیدن شلوار زاپ‌دار و پیراهن نیم‌تنه کوتاه راضی‌اش نمی‌کند و برای زیباتر شدن باید هر روز راه‌های تازه‌تری را تجربه کند. او از مشتریان پروپاقرص یکی از کلینیک‌های زیبایی شمال شهر است که نرخ خدمات زیبایی‌اش نجومی است، اما نوجوانان بسیاری مانند ندا جزو مشتریان پروپاقرص آن هستند.

مشارکت همه طیف‌ها در پیش ثبت‌نام انتخابات

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قطب جدید جنوب‌» نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیراً در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد ایران برای احداث پایگاه دائمی در قطب جنوب به دستور رهبر انقلاب در حال برنامه‌ریزی است. وی همچنین روز گذشته نیز در جمع دانشجویان اظهار کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پرافتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشترک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی در ابتدای این برنامه دانشجویی با تبریک هفته دفاع‌مقدس گفت: نقش نیروی دریایی در دفاع‌مقدس، راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن (قبل از شروع جنگ) و راهبرد تثبیت موقعیت در جنگ بود. وی با اشاره به سلسله عملیات اقتدار در دفاع‌مقدس افزود: سلسله عملیات اقتدار همزمان با شروع جنگ آغاز شد و اسکورت یگان‌های نفتکش خودی از خلیج‌فارس به دریای عمان و یگان‌های تجاری با کالای ویژه به بنادر کشور انجام شد.

امیر ایرانی گفت: اقتدار ما شما دانشجویان هستید و از صنعت و علم شما می‌توانیم خودمان را تغذیه کنیم.

وی با اشاره به دلایل حرکت ناوگروه ۸۶ از شرق گفت: با استفاده از نرم‌افزار تمام شرایط مسیر ناوگروه ۸۶ را بررسی می‌کردیم و دلایل شروع حرکت از سمت شرق هم همین مورد بوده است.

امیر ایرانی گفت: الحمدلله اعضای ناوگروه ۸۶ در طول مسیر حتی یک خطا هم انجام ندادند. در طول توقف در کشور برزیل هم سیاسیون و هم مردمشان اعلام کردند تا امروز چنین سربازان دریایی را ندیده بودیم.

مشارکت همه طیف‌ها در پیش ثبت‌نام انتخابات

کد خبر 691862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.