ایران ۱ - آلمان ۳ / باخت شاگردان عطایی به خستگی راه

تیم ملی والیبال ایران مقابل تیم ملی آلمان در قالب مسابقات انتخابی المپیک فرانسه نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران شب گذشته از ساعت ۱۱:۳۰ در قالب مسابقات انتخابی المپیک فرانسه مقابل تیم ملی والیبال آلمان در شهر ریودوژانیروی برزیل صف‌آرایی کرد. مسابقات انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز گذشته _شنبه هشتم مهرماه_ به میزبانی سه کشور چین، ژاپن و برزیل آغاز شده است، شاگردان عطایی با برزیل (میزبان)، ایتالیا، آلمان، کوبا، اوکراین، جمهوری چک و قطر هم‌گروه هستند. تیم ملی والیبال ایران که پس از قهرمانی و کسب مدال طلای مسابقات آسیایی هانگژو با یک پرواز ۶۰ ساعته خود را به برزیل رسانده بود، با تمام توان اما خسته راه مقابل ژرمن‌ها حاضر شد. آخرین دیدار این دو تیم پیش از مسابقات انتخابی المپیک در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال بود که ایران با نتیجه سه بر صفر با قدرت به پیروزی رسید. در این دیدار تیم ملی والیبال ایران با نتیجه یک بر سه بازی را به آلمان واگذار کرد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران: سیدمحمد موسوی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، محمد ولی‌زاده، شهروز همایون فرمنش، امیرحسین اسفندیار و امین اسماعیل‌نژاد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: بهروز عطایی

ترکیب تیم ملی والیبال آلمان: گئورگی گروزر، لوکاس کامپا، کریک، کارلیتزک، روبن شات، آنتون برمه و جولین زینگر

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان: وینیارسکی

ایران ۱ - آلمان ۳ / باخت شاگردانی عطایی به خستگی راه

ست اول: ایران ۲۲ - آلمان ۲۵

شرح ست اول:

ست نخست این دیدار پایاپای شروع شد و در روند امتیازگیری گاهی آلمان و گاهی تیم ایران پیش بودند. بازی در نتیجه ۱۷ در تساوی بود که گرفته شدن خطای آرایش تیمی ایران از سمت داور باعث شد شیرازه تمرکز تیم عطایی از هم پاشیده شود و ژرمن‌ها در روند امتیازگیری با سرعت بهتری پیش روند و با دفاع روی تور در کنار سرویس‌های دقیق زودتر به امتیاز ۲۵ برسند و اولین ست میدان را به نام خود کنند. نقش کارلیتزک و گئورگی گروزر در پیروزی ست نخست آلمان بسیار پررنگ بود.

ست دوم: ایران ۲۵ - آلمان ۲۲

شرح ست دوم:

تیم ملی والیبال کشورمان در ست دوم با قدرت بیشتر برای جبران ست اول به میدان آمده بود و جایگزینی صابر کاظمی به جای امین اسماعیل‌نژاد باعث شد که کار برای تیم حریف سخت شود. شاگردان عطایی در همان ابتدای ست اختلاف امتیاز ۳ امتیازی ایجاد کردند که باعث شد با نتیجه ۱۳ بر ۸ پیش بیفتند، اما نمایش دیدنی گروزر پشت خط سرویس باعث شد اختلاف امتیاز دو تیم کم شود و حتی به تساوی برسند. بازی منسجم و هدفمند تیمی ایران در نهایت موجب شد بلندقامتان کشورمان ۲۴ بر ۲۲ پیش بیفتند. ویدئوچک به‌موقع و تیزبینی عطایی باعث شد امتیاز ۲۵ ایران ثبت شود تا با پیروزی ایران در ست دوم، دو تیم در ست‌شماری برابر شوند.

ست سوم: ایران ۱۶- آلمان ۲۵

شرح ست سوم:

خستگی بدنی بازیکنان ایران به دلیل سفر طولانی و تفاوت زمانی با کشور میزبان در کنار انگیزه آلمان‌ها برای جبران شکست مقابل ایران باعث شد تا ست سوم این رقابت با برتری ژرمن‌ها شروع شود و ادامه پیدا کند. موریتز کارلیتزک، بازیکن کلیدی تیم آلمان در این ست امتیازات پیاپی را برای تیمش کسب کرد و باعث شد تا اختلاف امتیاز دو رقیب زیاد شود تا حدی که تغییر تاکتیک و گرفتن وقت استراحت از سمت عطایی جبران عقب‌ماندن تیم ایران را نکرد و ست سوم به نام آلمان ثبت شد تا آلمانی‌ها در ست‌شماری دو بر یک پیش بیفتند.

ست چهارم: ایران ۲۱ - آلمان ۲۵

شرح ست چهارم:

در همان ابتدای شروع ست چهارم آلمان سه امتیاز پیش افتاد، اما با گذشت زمان در حالی که بلندقامتان ایران با خستگی بدنی می‌جنگیدند با نمایش بهتر در سرویس و حمله پیش افتادند تا سرمربی حریف احساس خطر کند و وقت استراحت بگیرد و دو تعویض اساسی انجام دهد. تغییر روند وینیارسکی، سرمربی آلمان باعث شد ورق به سود آنان برگردد ۰ در مقابل تلاش‌های عطایی برای مقابله با آلمان جواب نداد تا در ست چهارم نیز آلمان ۲۱ بر ۲۵ به برتری برسد و با نتیجه سه بر یک پیروز دیدار شود.

کد خبر 691856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.