نخستین جشنواره ملی انگور شاهرود برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره ملی انگور شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری اظهار کرد: اولین جشنواره ملی انگور شاهرود روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ از ۸ الی ۱۶ در سالن شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.

وی افزود: از محورهای این جشنواره می‌توان به معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان، مدیریت کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت انگور، جاذبه‌های گردشگری شهرستان، صادرات و بازاریابی و برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد.

نظری در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گردشگری سنجد در شهرستان شاهرود، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره گردشگری سنجد روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ از ۹ الی ۱۳ در روستای کلامو برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود تصریح کرد: از برنامه‌های این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات و صنایع‌دستی، بازدید از باغات سنجد و پذیرایی با غذاهای محلی اشاره کرد.

وی افزود: رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش ایمنا، روستای کلامو در دهستان خرقان از بخش بسطام در شهرستان شاهرود واقع شده است.

کد خبر 691848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.