همه استان‌های کشور باید در رسانه ملی دیده شوند

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: رسانه ملی متعلق به همه ملت ایران است و از سیستان‌و بلوچستان تا آذربایجان غربی و از خراسان شمالی تا خوزستان همه باید در رسانه ملی دیده شوند و این همان عدالت محوری است که صداو سیما دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عابدینی امشب_ هشتم مهرماه_ در آئین افتتاحیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی شاید تنها هنری است که بسیار نیاز به محاسبه دارد چون یک هنرمند زمانی که سازی می‌نوازد با ریاضیات سرو کار دارد و از ساز بی‌جان صدایی تولید می‌کند که بر روح انسان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: موسیقی ایرانی چون با کلام عجین شده است آن را متعالی می‌کند، بنابراین صدا و سیمای جمهوری اسلامی در چارچوب سند تحول خود دو موضوع هویت محوری و عدالت‌گستری را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

معاون امور استان‌های صداوسیما ادامه داد: به نظر می‌رسد در هر دو موضوع، مسئله مربوط به هنر، فرهنگ و آداب و سنن و البته شعر و موسیقی و سرود که با فرهنگ این مرز و بوم عجین شده می‌تواند نمادی از این دو مؤلفه اساسی در سند تحول صدا و سیما باشد.

وی اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد که زمینه را فراهم کنیم تا همه اقوام، هنرمندان، کارآفرینان و اندیشمندان و هر آن کسی که برای پیشرفت این مرز و بوم تلاش می‌کند در قاب رسانه ملی دیده شود.

عابدینی گفت: رسانه ملی متعلق به همه ملت ایران است و از سیستان‌وبلوچستان تا آذربایجان غربی و از خراسان شمالی تا خوزستان همه باید در رسانه ملی دیده شوند و این همان عدالت محوری است که صداو سیما دنبال می‌کند.

همه استان‌های کشور باید در رسانه ملی دیده شوند

هویت اقوام ایرانی با آداب و رسوم و سنن آنها گره خورده است

وی افزود: هویت اقوام ایرانی با آداب و رسوم و سنن آنها گره خورده است و به طبع موسیقی ما در جای جای میهن پرافتخار نیز با زندگی روزمره مردم عجین شده است.

معاون امور استان‌های صداوسیما ادامه داد: اقوام ایرانی در زمان دفاع مقدس نیز با سرودهای حماسی، دین خود را به دفاع از میهن اسلامی ادا کردند و چه زیباست امروز نوای موسیقی در زمانی که به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی به ضرورت تحکیم و حفظ وحدت در ایران اسلامی نیز تاکید کرد و افزود: باید این وحدت را حفظ کنیم چراکه آنچه که دشمن نسبت به آن بسیار حساس است همین موضوع وحدت میان اقوام ایرانی است، چون در سایه وحدت، پیروزی‌های شگرفی اتفاق خواهد افتاد.

عابدینی گفت: مردم ما مایل هستند برای پیشرفت کشور از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و این دشمنان هستند که تلاش می‌کنند تا زمینه تفرقه را ایجاد کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال بیش از یک هزار قطعه موسیقی ساخته شده و اعتقاد داریم که رادیو و تلویزیون با موسیقی، نواها، نغمه‌ها و شعرها می‌تواند غنای بیشتری داشته باشد.

معاون امور استان‌های صداوسیما خاطرنشان کرد: طی مدت کوتاهی که فراخوان این جشنواره اعلام شد بیش از چهار هزار و ۵۲۱ اثر موسیقایی به دبیرخانه ارسال شد که داوران در سه مرحله تلاش کردند موسیقی‌های برجسته را انتخاب کنند و در نهایت همه این آثار از شبکه‌های ملی و استانی پخش خواهند شد.

کد خبر 691845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.