حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ۸۰ پایان نامه فناوری

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از حمایت پارک علم و فناوری این دانشگاه از ۸۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی با ماهیت فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، حمیدرضا محمدیان سمنانی اظهار کرد: بیش از ده سال است که پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موضوع حمایت از رساله‌های دکتری را تحت عنوان «هسته‌های تحقیقاتی دانشگاهی» در دستور کار خود دارد و با بودجه محدود خود، توانسته است بیش از ۸۰ رساله کاربردی دارای ماهیت فناوری را مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حمایتی، فراهم ساختن شرایط بهره‌گیری از توان بالقوه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای توسعه علمی فناوری کشور و ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، افزود: در حال حاضر ۱۱ رساله دکتری در حال حمایت هستند و ۷۱ مورد نیز خاتمه یافته‌اند.

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: ثبت ۱۸ مورد ثبت اختراع و تأییدیه علمی اختراع، ۲۶ مورد ساخت دستگاه آزمایشگاهی، ۴ مورد پیاده‌سازی نتیجه طرح در جامعه، یک مورد انعقاد قرارداد پژوهشی با سازمان‌های خارج از پارک و پذیرش دو واحد فناور برای توسعه ایده نوآورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از جمله نتایج حمایت از پایان نامه‌های با ماهیت فناوری بوده است.

به گزارش ایمنا، این پارک دانشگاهی از سال ۱۳۸۹ بر اساس دستورالعمل حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان، موضوع حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی دارای ماهیت فناوری دانشجویان دانشگاه سمنان فعالیت خود را آغاز نمود و حامیان مالی این طرح، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هستند.

کد خبر 691833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.