طبیعت چهار فصل لنجان گنجینه‌ای از جذابیت‌های گردشگری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: داشته‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و طبیعت چهارفصل شهرستان لنجان گنجینه‌ای از جذابیت‌ها را فراهم کرده تا اقتصاد گردشگری این شهرستان با معرفی هرچه بیشتر بر این بستر بنا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفیه حیدرزاده شامگاه _شنبه هشتم مهرماه _ در جمع هنرمندان و جوانان شهرستان لنجان با بیان اینکه نمایشگاه‌های گردشگری فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: توسعه گردشگری اساساً نیازمند توجه به ارزش‌های میراث‌فرهنگی است و چنانچه قصد داریم در حوزه گردشگری و جذب گردشگر موفق عمل کنیم باید داشته‌های ارزشمند استان، شهرستان، شهر و روستاها را به درستی برای دیگر شهروندان و گردشگران روایت کنیم.

وی افزود: طی سال‌های گذشته تلاش‌های ارزشمندی در این‌باره انجام شده و حضور پررنگ شهرستان لنجان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان نشان از غنای تاریخی و فرهنگی این شهرستان و همچنین تلاش شهرداری‌ها برای روایت دقیق ظرفیت‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم، میراث‌های ملموس و ناملموس و رویدادهای گردشگری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که جاذبه‌های گردشگری یک مقصد، تنها به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود بلکه در کنار اینگونه داشته‌های ارزشمند رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می‌دهند می‌توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تبدیل شوند که این مهم قطعاً نیازمند معرفی است.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده تا بال‌های گردشگری شهرستان لنجان به پرواز درآید، ادامه داد: داشته‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و طبیعت چهارفصل شهرستان لنجان گنجینه‌ای از جذابیت‌ها را فراهم کرده تا اقتصاد گردشگری این شهرستان با معرفی هرچه بیشتر بر این بستر بنا شود و حضور فعال شهرداری‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری می‌تواند فرصتی مغتنم برای معرفی شهرهای شهرستان لنجان به دیگر شهرهای ایران و میهمانان خارجی حاضر در اینگونه نمایشگاه‌ها باشد.

حیدرزاده با بیان اینکه نمایشگاه‌های گردشگری مهمترین عامل بازاریابی و ارائه مقاصد سفر هستند، اضافه کرد: شهرستان لنجان با ۹ شهر و بیش از ۴۰ روستا و حدود ۶۰ کیلومتر خط ساحلی زاینده رود دارای بهترین و بی‌نظیرترین طبیعت و موقعیت جغرافیایی در صنعت گردشگری و توریسم بوده و با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری می‌توان حضور سرمایه‌گذاران را در این شهرستان رقم زد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری فرصت مهمی برای عرضه توانمندی‌هاست، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان با ایجاد فضای مذاکره مستقیم برای فعالان این صنعت فرصت مناسبی را برای معرفی فرصت‌های شهرهای شهرستان لنجان و در نهایت ایجاد بازار گردشگری را فراهم کرده بود و با توجه به اینکه این نمایشگاه دارای چند محور مهم اجرایی از جمله سرمایه‌گذاری به شمار می‌آمد هنگام ورود به غرفه‌های گردشگری شهرهای شهرستان لنجان شاهد ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری قابل مشارکت بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه خوشبختانه بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرهای شهرستان لنجان در حوزه‌های مختلف احصاء شده است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمان معرفی و عرضه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به صورت صرفاً مکتوب، به پایان رسیده و بر همین اساس شاهد حرکت شهرداری‌های حاضر در این نمایشگاه به سوی مدل‌های تجاری جدید و به روز بودیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، حضور گردشگران در شهرها شهرستان لنجان و در نهایت توسعه پایدار گردشگری این شهرستان خوشنام باشیم.

کد خبر 691822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.