تقویت آموزش‌های عمومی، راهبردی موثر برای کاهش حوادث است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لنجان گفت: آگاهی شهروندان به‌ویژه کودکان از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، تأثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن یونسی بعد از ظهر امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در نشست صمیمی با جمعی از آتش‌نشان‌های شهرستان لنجان با ادای احترام به شهدای هشت دفاع مقدس و آتش نشان، اظهار کرد: در اوایل سال ۱۳۵۹، همزمان با اعلام قطع رابطه آمریکا با ایران که به محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی منجر شد، درگیری‌های عراق با ایران وارد مرحله جدیدی شده و صدام به ایجاد وضعیت جنگی دست زد و در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله به ایران را آغاز کرد.

وی افزود: هفتم مهر ماه ۱۳۵۹ تعدادی از آتش نشانان در پالایشگاه آبادان مشغول خاموش کردن آتش بمباران بودند که توسط بمباران دوباره دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در سال ۱۳۷۹ ستاد هماهنگی امور ایمنی آتش نشانی کشور پیشنهاد داد تا به بهانه این اتفاق هفتم مهر به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تصویب کرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لنجان با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره بر سر عهد خود با مردم هستند، تصریح کرد: جنگ آتش‌نشانان با حوادث تمامی ندارد و آن‌ها وقتی در ایستگاه صدای آژیر را بشنوند لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی‌کنند تا هر چه زودتر برای نجات جان و مال مردم دل به حادثه بزنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید که هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است و با بررسی رشادت‌های آتش نشانان می‌بینیم در بسیاری از عملیات‌های آتش‌نشان‌ها ایثار و از خودگذشتگی خودنمایی می‌کند.

یونسی اضافه کرد: آتش‌نشانان افرادی هستند که برای نجات جان انسان‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و وجود عشق و علاقه آن‌ها به هم‌نوعان باعث شده است تا نتیجه کار این افراد در جامعه جاودان و ماندگار بماند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده عملکرد آتش‌نشان زرین شهر بسیار درخشان بوده به گونه‌ای که از دیگر استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای همجوار از ظرفیت این افراد متخصص استفاده می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لنجان آموزش‌های عمومی را از مهم‌ترین راهبردهای سازمان آتش نشانی دانست و گفت: آگاهی شهروندان به‌ویژه کودکان از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، تأثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت، از این‌رو نیاز است آموزش شهروندان سرلوحه مدیریت شهری و آتش نشانان قرار گیرد.

کد خبر 691780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.