طرح دو مرحله‌ای پیشگیری از ناشنوایی در کهگیلویه اجرا می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه از اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر شکرایی، امروز _شنبه، هشتم مهرماه_ در دیدار با جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه به مناسبت روز ناشنوایان، اظهار کرد: ناشنوایان شهرستان، توانایی‌های خاصی در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش دارند و برخی از آن‌ها به مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف شده‌اند.

وی با بیان این‌که یک نفر از جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه از قهرمانان شطرنج کشوری است، افزود: آموزش شطرنج در شهرستان کهگیلویه و در رده‌های سنی مختلف توسط این قهرمان در حال برگزاری است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه، به شکوفایی استعداد ناشنوایان در رشته‌های مختلف، گریزی زد و گفت: جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه، تنها گروهی هستند که در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پیش‌رو هستند و کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

وی در ادامه از اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: مرحله اول این طرح به صورت رایگان و دولتی از محل زایشگاه اجرا می‌شود و مرحله دوم با دستگاه غربالگری کودکان توسط بهزیستی انجام می‌شود.

شکرایی گفت: تمام تلاش خود را برای مبارزه با ناشنوایی به کار بسته‌ایم و تحول بزرگی در شنوایی‌سنجی و پیشگیری از ناشنوایی در حال شکل‌گیری است.

وی به موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی پرداخت و گفت: اگر مددجویی از بهزیستی در جایی اشتغال پیدا کند، اداره بهزیستی علاوه بر این‌که بیمه او را پرداخت می‌کند، از قطع کردن حقوق مددجو نیز صرف‌نظر می‌کند.

کد خبر 691778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.