نیاز ۳ هزار میلیارد ریالی گلستان برای اصلاح مراتع و بیابان‌زدایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سه هزار میلیارد ریال برای اصلاح مراتع و بیابان‌زدایی برای دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به گلستان پیش‌بینی کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید سلامت امروز _شنبه، هشتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه‌هزار میلیارد ریال برای اصلاح مراتع و بیابان‌زدایی در مدت سه سال برای دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به گلستان پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با تصویب آن گام مؤثری برای اصلاح و احیای مراتع، جلوگیری از بیابانی شدن و تولید ریزگردها گرفته شود.

وی با بیان این نکته که ۹۰ درصد منشأ ریزگردها در گلستان صحراهای کشور ترکمنستان است، افزود: استاندار در سفر خود به این کشور با مسئولان ارشد در موضوع ریزگردها هم نشست‌های مختلفی برگزار کرد که به طور قطع می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و ضعیف شدن پوشش مراتع، توسعه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی در دولت سیزدهم به شکل ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها در حوزه اصلاح مراتع، بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری در استان گلستان پنج برابر متوسط سال‌های گذشته افزایش یافت.

سلامت افزود: در سال‌های قبل سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار اصله نهال مرتعی و بیابانی در گلستان تولید و در هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های شمال استان کاشته می‌شد که امسال این عدد به سه میلیون اصله نهال رسیده است.

وی با بیان اینکه نهال‌ها نیمه دوم سال جاری در شش‌هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی و بیابانی شمال استان غرس خواهد شد، افزود: علاوه بر آن اجرای پروژه‌هایی مانند هلالی آبگیر با هدف ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد بندهای خاکی برای مدیریت سیل و روان‌آب‌ها و تأمین آب شرب دام‌ها در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: سال گذشته یک میلیون اصله نهال جنگلی تولید شد که امسال این عدد به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار اصله رسید.

وی با تاکید بر تقویت اعتبارات ملی و استانی منابع طبیعی گلستان در سال جاری گفت: اعتبارات استانی سال گذشته این مجموعه ۳۲۰ میلیارد ریال و اعتبارات ملی ۴۲۰ میلیارد ریال بوده که امسال به ترتیب به عدد ۵۷۰ میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر 691762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.