تامین مسکن آتش‌نشانان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در سطح کشور چهار هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای تامین مسکن آتش‌نشانان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین مسکن آتش‌نشانان استان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید امیر فضلی امروز _ شنبه هشتم مهرماه _ در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان با بیان اینکه هفت ایستگاه آتش‌نشانی و ۱۳۰ کارمند به صورت شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۷۳۵ اطفای حریق، ۷۹۰ عملیات امداد و نجات، ۸۸ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های بلند مرتبه و ۱۲۹ مورد بازدید از شیرهای هیدرانت شهر صورت گرفت.

وی افزود: ۱۶۳ مورد استقرار ایمنی سطح شهر و ۷۸ مورد بررسی کارشناسی حوادث توسط پرسنل انجام گرفت و میانگین زمان رسیدن به عملیات چهار دقیقه است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه اتمام ایستگاه شماره ۷ و خرید زمین برای احداث ایستگاه شماره ۸ برای ایجاد برج آتش نشانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعمیرات ایستگاه‌ها، راه‌اندازی سامانه اطلاع از حریق با همت مدیران شهری انجام شده است.

امیر فضلی با تاکید بر اینکه برای تجهیز دو دستگاه دوو سنگین ۲۴ میلیارد هزینه شده است، اضافه کرد: خرید سه دستگاه موتور سیکلت لانس، نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری طی سال گذشته عملیاتی شد.

وی با تاکید بر تهیه تجهیزات انفرادی و روز دنیا برای آتش‌نشانان، تاکید کرد: از شهردار درخواست می‌شود با اصلاح چارت سازمانی خانواده بزرگ آتش‌نشانی را یاری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به تأمین چهار هزار و ۵۰۰ زمین برای مسکن آتش‌نشانان در سطح کشور، گفت: با حمایت مدیران شهری این امر در استان زنجان نیز عملیاتی خواهد شد.

در ادامه علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز با بیان اینکه زحمات آتش‌نشانان و ناآرامی آن‌ها، آرامش شهر را به دنبال دارد، تصریح کرد کرد: آتش‌نشانان پاسخ گوی اشتباهات دیگران هستند.

وی با اشاره به اینکه حفظ جان و امنیت آتش‌نشانان دغدغه اصلی مدیریت شهری است، گفت: در اتفاقات اخیر آتش‌نشانان در میدان بحران بودند.

شهردار زنجان از پیگیری به جد مشکلات آتش‌نشانان در کمیته‌های تخصصی خبر داد و اظهار کرد: شهرداری که خط مقدم خانه‌سازی است باید در صدر تخصیص زمین برای تأمین مسکن آتش‌نشانان باشد.

کد خبر 691757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.