تند باد و گرد خاک در راه آسمان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی در بیشتر مناطق طی امروز و فردا به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و از بعدازظهر روز دوشنبه برخی اوقات افزایش ابر و در نیمه غربی، وزش باد شدید و در نیمه شرقی بعضی مواقع همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی دو روز آینده و گذر امواج متناوب از وقت دوشنبه تا چهارشنبه از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق طی امروز و فردا به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و از بعدازظهر روز دوشنبه برخی اوقات افزایش ابر و در نیمه غربی، وزش باد شدید و در نیمه شرقی بعضی مواقع همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در روز دوشنبه احتمال بارش خفیف در بعضی مناطق مستعد وجود دارد.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز و تا پایان اواسط وقت پنجشنبه سیزدهم مهرماه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک محلی، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق نیمه غربی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و با شدت کمتر مرکز استان همراه است.

آقایی اضافه کرد: در این مدت شهرستان‌های اصفهان، شرق اصفهان، داران، فریدونشهر، بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، مبارکه، چادگان، دهاقان، دهق، نجف‌آباد، لنجان، کبوترآباد، سمیرم، مورچه‌خورت، خمینی‌شهر، دولت‌آباد و ورزنه تحت‌تأثیر فعالیت سامانه مذکور خواهد بود.

وی افزود: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق غرب و مرکز استان، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، احتمال سقوط از ارتفاع از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: اجتناب از فعالیت در ارتفاعات و اتراق در زیر سازه‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، مدیریت و محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد جاده‌ای و عدم فعالیت کوهنوردی توصیه شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 691751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.