آتش‌سوزی در هورالعظیم ناشی از رفتارهای نادرست گذشته است

معان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز طرح خوزستان پاک گفت: دود و آلودگی که امروز در حوزه تالاب هورالعظیم مشاهده می‌کنیم نتیجه رفتار نادرست طی سالیان گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد قلی‌نژاد امروز _ شنبه هشتم مهرماه_ در آئین آغاز طرح خوزستان پاک اظهار کرد: دود و آلودگی که امروز در حوزه تالاب هورالعظیم مشاهده می‌کنیم نتیجه رفتار نادرست طی سالیان گذشته است که سبب خشک شدن و ایجاد آتش‌سوزی در بخش‌های از این تالاب ارزشمند شده است.

وی افزود: استان خوزستان از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌های کشور در جنبه‌های مختلف زیست محیطی باشد، با این حال دردهای زیادی در محیط زیست کشیده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست، ادامه داد: حفاظت از محیط زیست خوزستان، حفاظت از میراث طبیعت ایران است اگر از بین رود بخش زیادی از تنوع زیستی ایران از بین خواهد رفت

وی اضافه کرد: در راستای پاکیزگی و نظافت هر چه بیشتر شهرها و روستاها در استان خوزستان اجرای طرح خوزستان پاک آغاز شده است، این طرح اکنون آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

قلی‌نژاد تصریح کرد: یک محله از هر شهر یا روستا که دارای مدرسه است با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، معتمدین محله، دستگاه‌های متولی و مردم آن منطقه انتخاب و پاکسازی می‌شود.

کد خبر 691749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.