انجام ۶۹۱ عملیات امداد و نجات در شهر سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی شش ماه نخست امسال ۶۹۱ مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان انجام شده است.

سهیل فضل‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال ۶۹۱ مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج انجام شده است که از این تعداد گزش حیوانات وحشی و موذی با ۲۸۸ مورد، اتفاقات آسانسور ۱۰۰ مورد، آب‌گرفتگی و سیلاب ۱۰۰ مورد، محبوس شدن افراد در اماکن ۵۵ مورد، تصادف ۴۳ مورد و گیر کردن انگشتر با ۳۸ مورد بیشترین حوادث رخ داده بوده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۶۲۴ فقره آتش‌سوزی نیز در شهر سنندج به وقوع پیوسته که به ترتیب بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، کشاورزی و مراتع با ۴۱۳ مورد، مسکونی ۶۳، خودرو و ماشین‌آلات ۴۲، ضایعات و زباله ۳۶ و تجاری ۲۱ مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه عملیات‌های امداد و نجات و حوادث آتش‌سوزی شهر سنندج طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال گذشته ۵۶۳ مورد عملیات امداد و نجات و ۴۸۹ حادثه آتش‌سوزی در شهر سنندج رخ داده است.

فضل‌وزیری متوسط زمان رسیدن نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری سنندج بر سر صحنه حوادث را پنج دقیقه دانست و ادامه داد: مقدار مطلوب جهانی کمتر از پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه این سازمان با ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی ۲۰ نفر نیروی اداری به مردم شهر سنندج خدمات‌رسانی می‌کند، ادامه داد: طی شش سال اخیر چند دستگاه خودروی سبک، سنگین، یک دستگاه بالابر ۲۷ متری و یک دستگاه نردبان ۳۲ متری به ناوگان آتش‌نشانی شهرداری سنندج اضافه شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: نیازهای اصلی این سازمان در حال حاضر سه دستگاه خودرو سبک پیشرو، چهار دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین اطفای حریق، تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و نیاز به ایجاد زیرساخت دیجیتال با توجه به آنالوگ بودن ارتباطات بی‌سیمی سازمان و خودروی نیمه‌سنگین امداد و نجات است.

کد خبر 691728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.