وقتی وعده وزیر فرهنگ عملی شد

پس از آن که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد اجرای کنسرت‌ها با هماهنگی کامل مجموعه‌های مختلف و در تمام استان‌ها با قوت انجام می‌شود، در مراسم افتتاح جایزه مصطفی(ص) نیز محمد معتمدی، خواننده سرشناس موسیقی سنتی به اجرای زنده پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داغ شدن بحث ممنوعیت برگزاری کنسرت‌ها موضوع تازه‌ای نیست و بر همین اساس یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود موضوع برگزاری کنسرت‌ها در استان‌های مختلف کشور است. طبق روال چهارشنبه هفته گذشته نیز در حاشیه نشست هیئت دولت از اسماعیلی در این‌باره سوال شد و وی پاسخ داد: «با هماهنگی کامل مجموعه‌های مختلف و در تمام استان‌ها با قوت انجام می‌شود.»

این روزها که ایام سوگواری محرم و صفر نیز به اتمام رسیده است، بسیاری از مردم منتظر برگزاری کنسرت‌ها هستند و به مرور در شبکه‌های اجتماعی و حتی پیام‌های تبلیغاتی شاهد پایان این انتظار هستیم.

وقتی وعده وزیر فرهنگ عملی شد

از طرفی برگزاری کنسرت‌های موسیقی، تنها محدود به برنامه‌های از پیش تعیین و اعلام شده نمی‌شود؛ در این میان و بین تمام شاید و اماهایی که مطرح می‌شود، در افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) که در سالن اجلاس اصفهان با حضور رئیس‌جمهور، مسئولان کشور و استان و دانشمندان بین‌المللی برگزار شد، با اینکه رویداد سطح علمی داشت، جنبه فرهنگی نیز قابل توجه بود.

در برنامه افتتاحیه جایزه مصطفی ضمن اجرای یک نمایش آئینی در مدح پیامبر اکرم (ص)، مجری از محمد معتمدی از خوانندگان مطرح کشور به روی جایگاه دعوت کرد و او با اجرای چند موسیقی زنده فضایی متفاوت را در همایشی بین‌المللی رقم زد و موجب تحسین حاضران و حتی مخاطبان تلویزیونی برنامه شد، در ادامه نیز فیلمی کوتاه از گفت‌وگوی آیت‌الله رئیسی با معتمدی منتشر شد.

پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، عده‌ای دنبال بودند تا با هراس‌افکنی در جامعه و بیان تهدیداتی، مردم را از رأی دادن به آیت‌الله رئیسی منصرف کنند، اما این روزها بیش از قبل متوجه می‌شویم که «ترویج ناامیدی» و «سیاه‌نمایی» از مهم‌ترین راهبردهای عده‌ای از خارج و داخل‌نشینان است که آن را در ابعاد مختلف سیاست، اقتصاد، فرهنگ و معضلات اجتماعی پیش گرفتند و در همین میان است که فرمان «جهاد تبیین» فرمانده بیش از قبل اهمیت پیدا می‌کند.

جهاد تبیین نه محدود به بیان روایت‌های دوران دفاع مقدس و نه محدود به مجاهدت‌های رزمندگان جنگ دیروز و امروز می‌شود؛ جهاد تبیین یعنی آن روایتی که می‌بینیم و می‌شنویم را روایت کنیم، پیش از آن که عده‌ای آن‌طور که می‌خواهند آن را روایت کنند.

کد خبر 691718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.