تقاطع غیرهمسطح «سپاه» کرمانشاه افتتاح شد

آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح سپاه کرمانشاه با حضور استاندار، شهردار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح سپاه کرمانشاه امروز _ شنبه هشتم مهرماه _ با حضور استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان کرمانشاه برگزار شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه با اشاره به رکوردزنی در اجرای این تقاطع غیر همسطح، اظهار کرد: بر اساس استاندارد پروژه‌های مشابه ساخت تقاطع حدوداً ۲۴ ماه زمان برای ساخت نیاز دارد اما با کار جهادی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها توانستیم یک مسیر تقاطع را در هشت ماه و مسیر دیگر را ظرف ۹ ماه تکمیل کنیم.

وی افزود: کار ساخت این تقاطع در یک سوم زمان معمول انجام گرفته است که یک رکورد بی نظیر محسوب می‌شود.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای این تقاطع بخشی از پروژه رینگ شهری کرمانشاه می‌باشد و با توجه به فشار ترافیک درون شهری و مطالبه عمومی در تلاش هستیم یک رینگ کامل شهری ایجاد تا فشار ترافیک درون شهری کرمانشاه کاهش پیدا کند و این تقاطع بخشی از این پروژه بزرگ است.

نوروزی اضافه کرد: این تقاطع موجب کاهش ترافیک شمال به جنوب و جنوب به شمال در محدوده میدان سپاه می‌شود، نقطه اتصال جنوب به شمال شهر است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بعد از این پروژه تمرکز شهرداری بر ساخت پل قره سو خواهد بود که از حلقه‌های اثر گذار در کاهش ترافیک شمال به جنوب و بالعکس است.

میدان سپاه محل اتصال جنوب به شمال شهر کرمانشاه است

افشین لر زنگنه، معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهری شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به ترافیک سنگین محدوده میدان سپاه که محل اتصال جنوب به شمال شهر کرمانشاه است، ساخت تقاطع غیر هم‌سطح میدان سپاه از نیازهای مبرم شهر و از مطالبات جدی شهروندان بود.

وی تاکید کرد: اهمیت دیگر این محدوده و این تقاطع به این دلیل است که در این محدوده شهر چند بیمارستان و مرکز آموزشی و ادارات مختلفی قرار دارند که همگی موجب افزایش ترافیک شده است.

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تنها در دو جهت شمال به جنوب و جنوب به شمال این محدوده و در ساعت پیک تردد حدود ۴۵۰۰ خودرو تردد دارند که ترافیک سنگینی محسوب می‌شود و بر همین اساس ساخت تقاطع غیر هم سطح سپاه جهت رفع نسبی این ترافیک ضروری تشخیص داده شد و در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

لر زنگنه ادامه داد: به طور قطع سال‌های آینده به زیرگذر هم در این محدوده نیاز خواهیم داشت که در صورت تأمین اعتبار و بر حسب ضرورت احداث خواهد شد و پیش بینی‌های لازم دیده شده است.

ساخت این تقاطع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

در ادامه این مراسم، حمید اعتصام‌فر، معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: در ساخت این تقاطع بر اساس پروژه‌های مشابه موفق به رکوردزنی شدیم و تقاطعی که باید حداقل ظرف دو سال ساخته می‌شد در یک بازه زمانی هشت ماهه با همت و تلاش مجموعه شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا به سرانجام رسید، کامل افتتاح شد و زیر بار ترافیکی رفت.

وی گفت: برای ساخت این تقاطع اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این اعتبار از محل اعتبارات شهرداری تأمین شده است که کار بسیار دشواری بود.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: این تقاطع به صورت روگذر در دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال احداث شده و طول هر مسیر ۵۰۰ متر و عرض هر مسیر نیز ۹.۵ متر است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان و معاونان استاندار، فرماندار کرمانشاه و جمعی از مدیران ارشد اجرایی استان کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه حضور داشتند.

کد خبر 691649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.