دشمن در جنگ شناختی به دنبال اختلاف‌افکنی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دشمن در راستای خصومت‌های مغرضانه خود با تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش فراوانی دارد تا یک جنگ شناختی نابرابر در بستر فضای مجازی و رسانه‌ای پدید آورد و به دنبال ایجاد شبهه، اختلاف‌افکنی و وارونه کردن ارزش‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در جمع کارکنان منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف به همت جوانان این مرز و بوم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه صنعت نیز صنایع کوچک و بزرگ بسیاری در کشور آغاز به کار کرده است، افزود: خودکفایی که در حوزه صنایع دفاعی حاصل شده است، با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه این ملت بوده است که نشان از باور «ما می‌توانیم» دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به وابستگی کشور در بخش‌های مختلف در قبل از انقلاب اسلامی به بیگانگان خاطرنشان کرد: در عرصه پزشکی و درمانی تا پیش از انقلاب به بیگانگان وابسته بودیم، اما امروز در حوزه توریسم درمانی جزو رتبه‌های برتر دنیا هستیم.

سردار کریمی با بیان اینکه بیش از ۶۷ درصد جمعیت کشور در دوران پیش از انقلاب در روستا و فقر مطلق زندگی می‌کردند، اضافه کرد: با وجود فشارها و تحریم‌هایی که طی این ۴۴ سال داشته‌ایم در عرصه‌های فرهنگی، علمی و امنیتی پیشرفت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی ۳۶ کشور رژیم بعث عراق را همراهی کردند، ادامه داد: صدام در تمام زمینه‌های نظامی، تحت حمایت گسترده شرق و غرب قرار داشت، در حالی که ما حتی در واردات جزئی‌ترین ابزارها همچون سیم‌خاردار نیز با مشکلات جدی روبه‌رو بودیم.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن گفت: از دهه ۷۰ دشمن بر جنگ نرم تمرکز پیدا کرد و از ابزارها و فناوری‌های جدید برای رسیدن به اهداف خود بهره گرفته و تحریم‌های اقتصادی نیز پیچیده‌تر شده است.

سردار کریمی با اشاره به ترور دانشمندان و نخبگان کشور افزود: به دلیل نفوذ در عرصه‌های مختلف طی این سال‌ها، مرتب درگیر جنگ اطلاعاتی بودیم. داعش را به وجود آوردند و تلاش کردند تا با کمک گروهک‌های تروریستی امنیت منطقه را بر هم بزنند تا به هدف خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: امروز پس از چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه‌سخت و نرم، کشورها وارد پنجمین مرحله جنگ سلطه با عنوان «جنگ شناختی» شده‌اند؛ بنابراین فرهنگ‌سازی و هوشیاری در این فضا می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

کد خبر 691627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.