تحقق اهداف شهر هوشمند از اهداف سازمان فاوای شهرداری است

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال‌های گذشته موضوع تحقق اهداف شهر هوشمند و هوشمندسازی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در دستور کار داشته است.

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوره آموزشی اصول شهرهای هوشمند برگزار می‌شود تا لزوم تبیین ابعاد، مفاهیم و شاخص‌های شهر هوشمند برای مدیران و تمام همکاران شهرداری مشهد مشخص شود.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی دفتر نوسازی و تحول سازمانی یک دوره تخصصی برای بیان موضوعات فوق ویژه مدیران شهرداری پیش‌بینی و برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این دوره جنبه‌های مختلف شهر هوشمند از منظر استانداردهای موجود (اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU و اتحادیه اروپا) شامل حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند، محیط زیست هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، اقتصاد هوشمند و زندگی هوشمند بیان و جزئیات، شاخص پروژه‌های مرتبط به هریک از آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سمیعی تصریح کرد: علاوه بر ابعاد مختلف شهر هوشمند، تلاش شد در این دوره کلید واژه‌های مهم در شهرهای هوشمند شامل تمرکز بر شهروندمحوری در تمام فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی، تعریف پروژه‌ها و دریافت عوارض و اشتراک‌گذاری داده‌ها با توجه به حاکمیت داده در شهرهای هوشمند و ارائه خدمات تجمیعی از طریق پلت‌فرم‌های هوشمند همچون اپلیکیشن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در انتهای دوره نیز اقداماتی صورت گرفته است و تنظیم هوشمندسازی ذیل برنامه جامع شهرداری مشهد تعریف شد.

کد خبر 691611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.