اعزام آتش‌نشانان زرین‌شهر به ۲۲۰ ماموریت

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی زرین‌شهر طی شش ماه نخست سال جاری در ۲۲۰ مورد عملیات حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین جعفری صبح امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در نشست مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه شغل آتش‌نشانی با عشق، ایثار و از خودگذشتگی همراه است، اظهار کرد: آتش نشانان با تلاش شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند و با حضور در عملیات‌های مختلف با مهار و اطفای حریق، حضور در صحنه‌های تصادف و ورود به چاه‌های عمیق با سختی و مشقت در مسیر نجات جان افراد حادثه‌دیده گام برمی‌دارند.

وی افزود: به تعبیر قرآن کلام خداوند، اگر کسی یک نفر را زنده بدارد چنان است همه بشریت را زنده نگه داشته است بر همین اساس ما نیز تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را به افراد حادثه دیده ارائه کرده است تا از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر با بیان اینکه آتش‌نشانان در مواقع بروز حادثه، زمانی که همه افراد از محل حوادث گریزان هستند خود را به دل حادثه می‌زنند، تصریح کرد: هفتم مهرماه که به نام روز ایمنی و آتش‌نشانی نام‌گذاری شده است، یادآور از جان‌گذشتگی تعدادی از آتش‌نشانان پالایشگاه آبادان در زمان هشت سال دفاع مقدس است که بر اثر بمباران نیروهای بعثی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جعفری ادامه داد: آتش‌نشانی زرین‌شهر از نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای و تجهیزات به‌روز بهره می‌برد، به نحوی که همیشه و در همه حال آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی اضافه کرد: بودجه آتش نشانی زرین شهر در سال ۱۴۰۲، شش میلیارد ریال تصویب شد که پنج میلیارد ریال آن طی شش ماه گذشته برای خرید تجهیزات مورد نیاز همچون دستگاه گاز سنج، تجهیزات ورزشی، چراغ قوه‌های انفرادی و تجهیزات مورد نیاز خودروهای عملیاتی مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی زرین‌شهر در شش ماه نخست ۱۴۰۲، در ۲۲۰ عملیات حضور داشتند که از این تعداد ۸۸ مورد حریق، ۱۹ مورد حوادث جاده‌ای، ۴ مورد حوادث غرقی، ۱۹ مورد امدادرسانی و ۱۸ مورد همکاری با آتش‌نشانی‌های شهرستان بوده است.

جعفری آموزش را حلقه گمشده حوادث دانست و افزود: بسیاری از حوادث ناشی از سهل‌انگاری افراد است و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش ایمنی به شهروندان در اولویت فعالیت آتش‌نشانی زرین‌شهر قرار دارد و امیدواریم نهادها، دستگاه‌ها و شهروندان با آموختن اصول موارد ایمنی در پیشگیری از بروز حوادث قدم بردارند.

کد خبر 691610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.