آموزش و پیشگیری از اصول مهم جلوگیری از بروز حوادث است

شهردار زرین‌شهر گفت: آگاهی مردم از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، تاثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت، از این‌رو نیاز است آموزش شهروندان سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی صبح امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در نشست با آتش‌نشان‌ها در مرکز فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: هفتم مهرماه ۱۳۵۹، دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را بمباران کرد، آتش‌نشانان بی‌محابا به دل آتش زدند و در حال اطفای حریق بودند که بار دیگر پالایشگاه بمباران شد و آتش‌نشانان به مقام شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه هفتم مهر روز بزرگداشت بزرگ‌مردانی از جنس تلاش و ایثار است، افزود: ۲۰ سال بعد در سال ۱۳۷۹، روز هفتم مهر با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و بزرگداشت یاد و خاطره از خودگذشتگی و حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان ایران اسلامی در عرصه دفاع مقدس به نام روز آتش‌نشان نام‌گذاری شده است.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: برای نجات جان انسان‌ها باید عاشق و شجاع بود، آتش‌نشان‌ها همان انسان‌های عاشقی هستند که به‌رغم خطرناک بودن شغلشان، به دل حادثه می‌زنند تا بتوانند ضمن حفاظت از جان انسان‌ها، به آن‌ها زندگی دوباره بخشند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها به عنوان فرشتگان نجات با گذشت از جان خود، برای نجات جان انسان‌های دیگر ایثار می‌کنند، تصریح کرد: کارشناسان حادثه آتش‌سوزی را جزو فاجعه‌بارترین حوادث می‎‌دانند، چراکه خسارت‌های جانی و مالی زیادی بر جای می‌گذارد، در این بین آتش‌نشان‌ها با ایثار و گذشت دل به آتش می‌زنند تا جان مردم را نجات دهند.

وی با بیان اینکه امروزه شماره ۱۲۵ برای خردسالان نیز آشنا است، اضافه کرد: آتش‌نشان‌ها برای همه مردم به‌ویژه کودکان قابل احترام هستند، چراکه آتش‌نشانی یک سازمان بحران‌مدار به حساب می‌آید که رسالت آن نجات جان و مال انسان‌ها است.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: امروزه خدمات زیادی توسط آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود تا امنیت و آسایش برای آن‌ها تأمین شود، از این‌رو این سازمان باید به تجهیزات به‌روز مجهز باشد تا بهترین عملیات را در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه دهد.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه در حوادث نجات جان حتی یک نفر ارزشمند است، گفت: آتش‌نشانی شهرداری زرین‌شهر نیروهای توانمند و خبره‌ای در اختیار دارد، در حوادث و اتفاقات اخیر در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای همجوار نیروهای آتش‌نشانی و غواصان شهرداری زرین‌شهر حضور پیدا می‌کنند تا به نیروهای آتش‌نشانی دیگر شهرها کمک کنند.

وی رکن اصلی پیشگیری از حوادث را نیازمند آموزش‌های شهروندمحور دانست و افزود: آگاهی مردم از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، تأثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت، از این‌رو نیاز است آموزش شهروندان سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد و بازگشایی مدارس فرصت خوبی برای تحقق این مهم فراهم کرده است.

کد خبر 691583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.