ارائه تصویر فاخر جمهوری اسلامی در تولید علم و حمایت از علم نافع ثمره جایزه مصطفی(ص)

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از مباحثی که رهبری همواره دنبال کرده‌اند، مرجعیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل علمی بوده است که قطعاً یکی از ارکان این مرجعیت، برگزاری مراسم و برنامه‌هایی از جنس رویداد جایزه بزرگ مصطفی (ص) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله دهقانی شامگاه امروز_ جمعه، هفتم مهرماه_ در مراسم افتتاحیه پنجمین رویداد جایزه بزرگ مصطفی (ص) اظهار کرد: سیاست راهبردی توسعه علم و فناوری در همه حوزه‌ها از مهمترین ارکان سیاست گذاری رهبر انقلاب بوده است که در نتیجه این سیاست ایران اسلامی امروز به یک قدرت بزرگ، صاحب دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از مباحثی که رهبری همواره دنبال کرده‌اند، مرجعیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل علمی بوده است که قطعاً یکی از ارکان این مرجعیت برگزاری مراسم و برنامه‌هایی از جنس رویداد جایزه بزرگ مصطفی (ص) است.

دهقانی تاکید کرد: این جایزه که به ابتکار شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۱ ایجاد شد، پنجمین دوره خود را در اصفهان سپری می‌کند و تا کنون به ۱۴ دانشمند برتر جهان اسلام جوایزی را اهدا کرده است که از دیدگاه بسیاری از مجلات بین المللی به عنوان نوبل کشورهای اسلامی یاد می‌شود که ایران اسلامی به عنوان مبتکر این رویداد تلقی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: در پنجمین جایزه مصطفی (ص) در سطح بین المللی ۲۳۱۶ دانشمند را در ۱۱۰ کشور دنیا شناسایی کردیم که از بین این تعداد ۵ نفر به عنوان کسانی که در ایجاد و تولید علم نافذ و مفید برای بشریت تلاش کردند، به عنوان برگزیدگان پنجمین دوره جایزه بزرگ مصطفی (ص) انتخاب شدند.

دهقانی ادامه داد: یکی از کارهایی که بنیاد مصطفی انجام می‌دهد این است که استاندارد جهانی تعریف کند که از نظر دیدگاه بنیاد مصطفی علم نافع ناب چه معنایی دارد.

وی افزود: این جایزه در شناسایی، نمایاندن و نشان دادن توان جمهوری اسلامی در توسعه علم و اتفاقات بزرگی که در آن می‌افتد ایفای نقش می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با حضور دانشمندان کشورهای جهان در این رویداد، تصویر فاخر جمهوری اسلامی در تولید علم و حمایت از علم نافع بهتر نمایش داده می‌شود.

دهقانی ادامه داد: با برگزاری این رویداد اتفاقات و ارتباطات بین المللی در حوزه علم و فناوری رقم می‌خورد و ارتباطات ارزشمندی که بین دانشمندان ما و جهان اسلام ایجاد می‌شود، قطعاً زمینه بخش و ایجاد کننده فرصت‌های بعدی همکاری و توسعه اقتصاد دانش بنیان بین کشورهای اسلامی خواهد بود.

وی افزود: امید است جایزه مصطفی که امروز در چند حوزه مشخص فعالیت می‌کند، بیشتر حمایت شود و با نگاه فاخر رئیس جمهور در حمایت قاطعانه از علم و فناوری بتواند در سایر حوزه‌ها نیز توسعه یابد.

کد خبر 691529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.