بیماری‌های قلبی و عروقی عامل بسیاری از مرگ‌ومیرها در جهان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: استرس، مصرف دخانیات، چربی و کم‌تحرکی از عوامل موثر در بیماری قلبی و عروقی است و این بیماری عامل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ملک‌زاده عصر امروز_ جمعه، هفتم مهرماه_ در نشستی به مناسبت روز جهانی قلب، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم محول‌شده به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت جلوگیری از گسترش سکته قلبی و عروقی در جامعه است.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ‌ومیر در جهان، ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در راستای سلامت جامعه، شناسایی عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی، ضروری است، گفت: زندگی و تغذیه سالم برای پیشگیری از افزایش چربی و کلسترول خون که از عوامل مؤثر در بیماری قلبی بوده، مؤثر است‌.

وی با اشاره به اینکه ورزش و تحرک باعث شادابی و نشاط فرد می‌شود، خاطرنشان کرد: کم‌تحرکی یکی دیگر از عوامل ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید مردم را به انجام ورزش و تحرک تشویق کرد.

ملک‌زاده تصریح کرد: خانواده‌ها و مدارس از ابتدا رشد باید اهمیت ورزش و داشتن تحرک را فرهنگ‌سازی کنند و ورزش را جز لاینفک زندگی هر فرد تعریف کنند.

وی در ادامه به مصرف سیگار و دخانیات به عنوان یکی از عوامل مهم ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی گریزی زد و افزود: دخانیات نه تنها باعث ابتلاء به بیماری قلبی و عروقی می‌شود، بلکه عامل اصلی سرطان ریه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استرس متناسب با این رشد، گفت: کنترل و مدیریت استرس و اضطراب در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مهم است.

کد خبر 691520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.