تامین تجهیزات آتش‌نشانی رشت اولویت شورای شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شورای شهر همواره تأمین تجهیزات و امکانات فردی و لجستیکی سازمان آتش‌نشانی را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است تا آتش‌نشانان در عملیات‌ها به غیر از نجات جان و مال شهروندان دغدغه‌ای دیگری نداشته باشند.

محمد حسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان سربازان گمنام و کم توقع شهر هستند و خالصانه تلاش می‌کنند تا امنیت جانی و مالی شهروندان را حفظ کنند.

وی افزود: هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی بهانه‌ای است تا از خدمات ارزنده این قشر زحمت کش و ایثارگر جامعه به نحو شایسته‌ای تقدیر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تجهیزات آتش‌نشانی همواره نیازمند بروزرسانی است، خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانان رشت هر سال در ردیف بودجه پیشنهادی شهرداری گنجانده و در صحن شورای اسلامی شهر تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تجهیزات آتش‌نشانی ازجمله لباس و دستکش ضدحریق و خودروهای اطفای حریق قیمت بسیار بالایی دارد، اما شورای اسلامی شهر اختیارات لازم را به شهرداری داده است تا در مواقع نیاز، امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی را تأمین کند.

واثق‌کارگرنیا گفت: شورای اسلامی شهر رشت همواره تأمین امکانات فردی و لجستیکی سازمان آتش‌نشانی را در دستور کار خود قرار داده است تا آتش‌نشانان در عملیات‌ها به غیر از نجات جان و مال شهروندان دغدغه‌ای دیگری نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و در حال حاضر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی انسانی و ۹۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 691508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.