پیش‌بینی داخلی‌سازی ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی دهدشت

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت، گفت: ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی دهدشت داخلی‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کلنگ‌زنی ساخت پتروشیمی دهدشت در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت «کلاچو» یکی از دشت‌های حاصل‌خیز شهرستان کهگیلویه در ۲۰ فروردین سال ۸۶ در سفر مسئولان کشوری به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه زده شد.

آذرماه سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی دهدشت پس از ۹ سال وقفه، با وعده اشتغال‌زایی هزار نفر در دشت «کلاچو» در شهرستان کهگیلویه آغاز شد و نوید رهایی بسیاری از جوانان بیکار منطقه را به مردم کهگیلویه داد.

پیش‌بینی داخلی‌سازی ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی دهدشت

با توجه به نیروی انسانی مستعد و پویا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرهای دهدشت، چرام، لنده در نزدیکی این پتروشیمی، مزیت اصلی این پروژه به‌کارگیری نیروی انسانی قابل توجهی در این پتروشیمی است.

پس از قریب به هشت سال از عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت توسط هلدینگ خلیج فارس، مدیرعامل پتروشیمی دهدشت، از آغاز به‌کار آزمایشی این پروژه مهم در بهمن سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمام تجهیزات مورد نیاز تأمین شده‌است و شرکت‌های مجری طرح در انجام اجرای کار، مطابق برنامه زمان‌بندی هستند.

محمد شکری تصریح کرد: تاکنون ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پروژه داخلی‌سازی شده و انتظار می‌رود این موفقیت به رقم ۷۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ۴۰ درصد از محصول پلی‌اتیلن سنگین تولید این پتروشیمی به مصرف بازار داخلی برسد و ۶۰ درصد دیگر به بازارهای جهانی صادر شود.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت، گفت: این پروژه تاکنون زمینه اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده‌است.

پیش‌بینی داخلی‌سازی ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی دهدشت

پس از بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران، انتظار مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ برای بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت فراتر رفته و سرعت کار نیز نشان از همت دولت سیزدهم برای به سرانجام رساندن پروژه دارد.

کد خبر 691507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.