عملیات آبرسانی به شهرک‌های ولایت و الغدیر یاسوج در گام‌های آخر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با اتمام عملیات لوله‌گذاری و نصب تجهیزات برق چاه آب، مشکل آب شهرک‌های ولایت و الغدیر مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به حجم مهاجرت، از شهرهای مهاجرپذیر کشور به شمار می‌آید، عدم آینده‌نگری مسئولان و حجم زیاد مهاجرت به این شهر مشکلات متعدد را برای ساکنان این شهر و حومه آن به وجود آورده است.

مشکلات متفاوت از جمله ترافیک، نبود فضای آموزشی و ورزشی مناسب و لازم، نبود پارکینگ عمومی، گسترش بی‌رویه و غیراصولی ساخت و ساز مسکن در یاسوج و اطراف آن از جمله مشکلات اساسی شهر است.

علاوه بر مشکلات در حوزه مدیریت شهری، تنش آبی در این شهر و حومه آن مردم را در فصول مختلف سال آزار می‌دهد.

ساکنان شهرک‌های ولایت و الغدیر در پنج کیلومتری از منطقه شهری یاسوج، سال‌ها از تنش آبی رنج می‌برند.

یکی از ساکنان شهرک ولایت به خبرنگار ایمنا گفت: سال ۹۶ در این منطقه منزل مسکونی خریداری کردم و از روز اول تاکنون مشکل تأمین آب وجود داشته و هرساله هم مسئولان وعده رفع مشکل را می‌دهند.

وی افزود: در ماه‌های اردیبهشت و خرداد و فصل تابستان و مهرماه هر سال آب به سختی به منازل ما می‌رسد و زندگی در گرمای تابستان و نبود آب زندگی را برای ما سخت کرده‌است.

یکی از ساکنان شهرک الغدیر که خانمی خانه‌دار است، می‌گوید: از روستا به خاطر نبود آب دل کندیم و تمام زندگی خود را فروختیم خرج ساخت خانه در این شهرک کردیم، اما متأسفانه انگار نبود آب چه در روستا و چه در شهر دست از سر ما برنمی‌دارد.

وی افزود: اگر تانکرهای آب خانگی نباشد، برخی روزها آبی برای مصرف نداریم، تصمیم گرفته‌ایم اگر مشکل حل نشود خانه لا بفروشیم و به منطقه دیگری برویم.

امید صالحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر یاسوج در چند سال اخیر به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی شبکه آب با تنش آبی مواجه است.

وی افزود: عملیات آبرسانی به شهرک ولایت، الغدیر و قسمتی از منطقه تلخسرو در شهرستان بویراحمد در حال انجام است.

صالحی خاطرنشان کرد: یک حلقه چاه آبی به ارتفاع ۴۰ متر جهت رفع مشکل این مناطق حفاری شده و در حال انجام لوله‌گذاری داخل چاه و فرآیند نصب برق و تجهیزات برقی لازم هستیم و به محض اتمام، آب چاه با دبی آب ۲۵ لیتر بر ثانیه به شبکه آبرسانی متصل خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر چاه حفاری شده، حفر یک حلقه چاه دیگر نیز پیش‌بینی شده‌است و در صورت وجود اعتبار لازم عملیات آن انجام و آب این چاه نیز به شبکه آب متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد، گفت: هنوز تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد نشده و این پروژه بنا به ضرورت در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با اتمام پروژه تصفیه‌خانه شهر یاسوج و آبگیری آن مشکل تنش آبی در شهر یاسوج نیز مرتفع خواهد شد.

کد خبر 691503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.