شکست سریالی سناریوهای دروغ ضدانقلاب؛ این بار در زاهدان

پس از شکست فراخوان‌های گسترده ضدانقلاب برای شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات به بهانه حوادث پاییز ۱۴۰۱، آن‌ها تلاش کردند با انتشار فراخوان‌های گسترده، شهر زاهدان را پس از خطبه‌های نماز جمعه امروز به درگیری و آشوب بکشانند اما با بی‌اعتنایی محض مردم مواجه شدند و سناریوسازی دروغ آن‌ها این بار هم به سنگ خورد.

به گزارش ایمنا، پس از شکست فراخوان‌های گسترده ضدانقلاب و دشمنان برای شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات در کشور به بهانه حوادث پاییز ۱۴۰۱، آن‌ها تلاش کردند با انتشار فراخوان‌های گسترده شهر زاهدان را پس از خطبه‌های نماز جمعه امروز به درگیری و آشوب بکشانند و از این طریق آتش اغتشاش و آشوب را در کشور شعله‌ور کنند اما با بی‌اعتنایی محض مردم زاهدان مواجه شدند و سناریوسازی دروغ آن‌ها این بار هم به سنگ خورد.

بنا بر اظهارات معاون امنیتی وزیر کشور بعد از اتمام نماز جمعه امروز زاهدان حدود ۳۰-۴۰ نفر از اراذل و اوباش تلاش کردند با سر دادن شعارهایی مردم را با خود همراه کنند اما با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و اراذل و اوباش از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیروهای امنیتی و انتظامی در امان باشند.

همزمان با اتفاقات امروز در زاهدان، رسانه‌های معاند تصاویر قدیمی و دروغ را با هدف تحریک احساسات مردم و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی توزیع کردند اما ترفند نخ‌نما شده آن‌ها برای به صحنه کشیدن مردم و ایجاد تجمع جواب نداد.

تلاش ضدانقلاب در زاهدان برای احیای دوباره آشوب و اغتشاش با شکست مواجه شد

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: بعد از شکست پروژه معاندین و ضد انقلاب در ۲۵ شهریور امسال که ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج دادند تا مجدداً آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند ولی با بی‌اعتنایی محض مواجه شدند.

وی با بیان اینکه یاس و ناامیدی بر معاندین و ضدانقلاب چیره شده است، افزود: آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی، مجدداً ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهرهای کشور نیز توسعه دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰ ۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعارهایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیروهای امنیتی و انتظامی در امان باشند.

میراحمدی افزود: بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و بی اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی بی سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

تیراندازی در استان رخ نداده است

همچنین درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی در اطراف مسجد مکی، مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: برخلاف فراخوان‌هایی که از روزهای قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداده است.

وی افزود: نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند.

دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان، بیان کرد: از صبح امروز جمعه تردد در شهر شرایط عادی را دارد و تیراندازی رخ نداده است.

شمس‌آبادی، گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

علیرغم تمام هجمه‌های معاندین برای اخلال و تشویش اذهان عمومی مشاهدات میدانی خبرنگار ایمنا نشان می‌دهد هم اکنون آرامش در سراسر شهر زاهدان برقرار است.

کد خبر 691497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.