آخرین تغییرات سامانه یکپارچه خودرو+ جزئیات مرحله جدید ثبت نام

سخنگوی شورای رقابت گفت: طبق مصوبه ۵۴۳ هیچ اتفاق جدیدی قرار نیست بیفتد، سامانه یکپارچه فروش خودرو به همان روش پیشین عمل می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته از مصاحبه معاون وزیر صمت این‌طور برداشت شد که قرار است سامانه یکپارچه خودرو حذف شود، اما پس از آن این موضوع تکذیب شد و ما نیز اعلام کردیم که قرار نیست سامانه حذف شود.

وی افزود: طبق مصوبه ۵۴۳ هیچ اتفاق جدیدی قرار نیست بیفتد، سامانه یکپارچه فروش خودرو به همان روش پیشین عمل می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: مرحله بعدی ثبت نام به زودی انجام می‌شود و مشخصات آن در اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: جزئیات اجرا را همکاران ما در وزارت صمت بر عهده دارند که مراحل آن انجام شده و به زودی با عرضه خودروهای مازاد تولید و همچنین برخی خودروهای جدید مواجه خواهیم بود.

گفتنی است شب گذشته منوچهر منطقی در گفت‌وگوی خبری تصریح کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشته و سومین سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود و روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

معاون وزیر صمت گفت: عرضه جدید خودرو از هشتم مهر ماه شروع می‌شود. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت از تغییر روش فروش خودرو و حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد و گفت: عرضه مستقیم خودرو توسط خودروسازان انجام و عرضه جدید از هشتم مهر ماه شروع می‌شود.

البته وی امروز در گفت وگویی با صدا و سیما اعلام کرد که با توجه به افزایش شمارگان (تیراژ) و واردات خودروهای کارکرده در آینده، به اشباع بازار نزدیک می‌شویم بنابراین در نظر داریم از این پس خودروسازان به صورت مستقل محصولات خود را عرضه و در سامانه یکپارچه ثبت کنند.

منطقی اضافه کرد: در واقع در این روش عرضه‌های یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی در مجموعه‌های مختلف تبدیل می‌شود به عنوان نمونه از هفته آینده، ۴ خودروساز عرضه خودرو خواهند داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی بر اینکه آیا با این روش‏، سامانه یکپارچه حذف می‌شود؟ گفت: خیر، سامانه یکپارچه یک بخش نظارتی دارد و بخشی هم به منظور ساماندهی بازار ایجاد شد که این ساماندهی انجام شد و دیگر عرضه‌های انبوه خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت نمی‌گیرد و خودروسازان به صورت متوالی خودرو عرضه خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: هم در سامانه یکپارچه و هم اکنون فروش خودرو مستقیم است در واقع در سامانه یکپارچه صرفاً نوبت دهی صورت می‌گرفت و بقیه امور فروش با خودروسازان بود که در حال حاضر این قسمت هم به خودروسازان محول شد و سامانه یکپارچه نقش نظارتی دارد.

منطقی در خصوص دعوتنامه سایپا برای واریز وجه ۲۹۰ میلیون تومانی برای متقاضیان خودروی شاهین با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۳ در حالی که برندگان امسال خودروی شاهین هنوز دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، گفت: در این باره اطلاع رسانی درستی انجام نشده، در حال رسیدگی هستیم و سعی داریم مسئولان خودروسازی سایپا در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 691495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ی میان تیتر بزنید ادم بفهمه چی ب چیه