ضرورت به کارگیری هوش مصنوعی در حل چالش‌ها و مسائل واقعی کشور

دبیر اجرایی اولین رویداد سالانه هوش مصنوعی گفت: رقابت‌های هوش مصنوعی اصفهان سلسله مسابقاتی است که به میزبانی بنیاد ملی نخبگان استان در راستای به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل چالش‌ها و مسائل واقعی کشور به ویژه شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا زجاجی امروز _جمعه، هفتم مهرماه_ در گردهمایی فعالان هوش مصنوعی و اولین رویداد سالانه هوش مصنوعی اصفهان، اظهار کرد: رقابت‌های هوش مصنوعی اصفهان (IAI)، سلسله رقابت‌هایی است که به میزبانی بنیاد ملی نخبگان اصفهان در راستای به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل چالش‌ها و مسائل واقعی کشور به ویژه شهر اصفهان به وجود آمده است.

وی افزود: هدف برگزاری این رویداد، ترویج هوش مصنوعی و شناسایی و تقویت افراد توانمند و مستعد برای حل مسائل واقعی صنایع کشور است.

زجاجی با بیان اینکه اولین دوره این رقابت‌ها امسال هم زمان با رویداد جایزه مصطفی در شهر اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: رقابت‌های هوش مصنوعی اصفهان سلسله رقابت‌هایی است که به میزبانی بنیاد ملی نخبگان اصفهان در راستای به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل چالش‌ها و مسائل واقعی کشور به ویژه شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌های ملی، چندین چالش از مسائل واقعی کشور در حوزه‌های مختلف مطرح می‌شود، تاکید کرد: سپس تیم‌های مستعد و خلاق ثبت‌نام کرده و برای شرکت در مسابقه ارزیابی می‌شوند، داده‌های مربوط به هر چالش برای تیم‌های تأیید شده در آن چالش ارسال و نتایج پیش‌بینی داده‌ها پس از یک بازه زمانی بررسی داده‌ها توسط تیم‌ها بارگذاری می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان افزود: بر اساس چارچوب ارزیابی معرفی شده برای هر چالش، تیم‌های برتر مشخص خواهند شد و در نهایت رویداد اختتامیه شامل برنامه اعطای جوایز، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی حول چالش‌ها و شبکه‌سازی و معارفه افراد، به صورت حضوری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از اهداف این رقابت‌ها می‌توان به ترویج هوش مصنوعی در کشور و شهر اصفهان، شناسایی افراد مستعد و توانمند و معرفی آن‌ها به صنایع مرتبط، تیم‌سازی و شبکه‌سازی افراد فعال در حوزه هوش مصنوعی، بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان و صنعت‌گران اشاره کرد.

زجاجی گفت: از ۱۰ مرداد ماه سال جاری‌، چالش‌های جمع‌آوری شده از صنایع و سازمان‌ها منتشر و اطلاع‌رسانی و اهداف و شرایط شرکت در هر چالش مشخص می‌شود.

کد خبر 691490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.