تأثیر هوش مصنوعی همانند تأثیر الکتریسته بر زندگی انسان‌هاست

برگزیده پاکستانی جایزه مصطفی گفت: تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی افراد چون تأثیر الکتریسته بر زندگی آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور عثمان حسن از پاکستان امروز_ جمعه هفتم مهرماه_ در گردهمایی فعالان هوش مصنوعی و اولین رویداد سالانه هوش مصنوعی اصفهان با اشاره به مشابهت‌های مردم کشور پاکستان با مردم ایران اظهار کرد: در کشور پاکستان به کارهای گروهی و همکاری مشترک اعتقاد دارند، چرا که اگر همکاری داشته باشند، موفقیت‌ها تضمین شده است.

وی با ارائه توضیح درباره دانشگاه NUST پاکستان و رشته‌های تحصیلی در آن، افزود: این دانشگاه عمر چندانی نداشته و بیش از ۶۰ هزار نفر تقاضای حضور در این دانشگاه را دارند، اما فقط دو هزار نفر پذیرش می‌شوند.

برگزیده جایزه مصطفی تصریح کرد: این دانشگاه بخش‌های مختلفی در پارک علم و فناوری خود دارد و با ۲۴۰ دانشگاه از ۵۴ کشور جهان ارتباط دارد و فارغ‌التحصیلان آن در اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، رتبه این دانشگاه در جهان ۳۶۰ است و هوش مصنوعی نیز یکی از بخش‌هایی است که در آن فعالیت می‌شود.

عثمان حسن تصریح کرد: هوش مصنوعی از جمله علومی است که دایره وسعت تأثیرات آن بر بخش‌های مختلف چون سلامت تکنولوژی و محصولات غذایی فناوری اطلاعات و.. است و چون تأثیرات الکتریسته بر زندگی افراد مؤثر است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات IA در دانشگاه محل فعالیت من است و تحقیقات متعددی در زمینه هوش مصنوعی دارد، بیان کرد: سلامت، آموزش، کشاورزی بهداشت، امنیت، قضاوت و حمل و نقل از جمله عرصه‌هایی است که مبتنی بر هوش مصنوعی بر آن‌ها تمرکز داریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی در عرصه حمل و نقل و ترافیک و نوع خودروها و رنگ و پلاک و جای پارک آن‌ها بسیار مؤثر است، گفت: هوش مصنوعی در مقوله‌هایی چون تشخیص میزان حجم ترافیک، جای پارک در معابر و تعداد سرنشینان خودروها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی در حوزه امنیت نیز می‌تواند مؤثر عمل کند و در حوزه پزشکی، می‌تواند جایگزین پزشک در تشخیص بیماری، اسکن عکس و تعریف درمان شود.

کد خبر 691488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.