کار و زندگی در زیست‌پذیرترین شهر جهان

وین به‌عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان دارای ویژگی‌های فرهنگی و تفریحی چشمگیر و زیرساخت‌های مناسبی است که اشتغال در این شهر را بسیار خوشایند می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وین، شهری با تاریخ فرهنگی فوق‌العاده غنی، دارای پارک‌های زیبا و معماری بی‌نظیر و خانه شرکت‌های بزرگ جهانی است؛ این شهر به‌عنوان پایتخت اتریش، موقعیت مهمی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کشور دارد، مراکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اتریش را در خود جای داده است و تعادل بین کار و زندگی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد.

وین، زیست‌پذیرترین شهر جهان

ویژگی‌های مثبت بی‌شمار وین باعث شده است که در سال ۲۰۲۳ بار دیگر عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان را در رتبه‌بندی سالانه شاخص زیست‌پذیری جهانی اکونومیست به خود اختصاص دهد، این شاخص بر مبنای ارزیابی کمی و کیفی ۳۰ عامل در پنج دسته «پایداری»، «مراقبت‌های بهداشتی»، «فرهنگ و محیط زیست»، «آموزش» و «زیرساخت‌ها»، شهرهای جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و بهترین و بدترین شهرها را برای زندگی فهرست می‌کند.

وین در سال جاری بار دیگر به‌دلیل ترکیب برنده «پایداری، فرهنگ و سرگرمی مناسب»، «زیرساخت‌های قابل اعتماد»، «خدمات آموزشی و بهداشتی نمونه» و تنها نکته منفی به‌عنوان «فقدان نسبی رویدادهای ورزشی مهم» در صدر جدول بهترین‌ها قرار گرفت.

کار و زندگی در زیست‌پذیرترین شهر جهان

اشتغال در وین

وین مکانی عالی برای استقرار کارگران به‌شمار می‌رود؛ استاندارد تعطیلات سالانه در اتریش برای همه کارفرمایان پنج هفته و میانگین حقوق تمام وقت در آن کمی بیش از ۴۵ هزار یورو است. دولت این کشور هر سال فهرستی از کمبود کارمند در مشاغل خاص را منتشر می‌کند که راهنمای خوبی برای کارگران در مورد بخش‌هایی به‌شمار می‌رود که ممکن است در آن مشاغل خالی وجود داشته باشد، مهندسی نیرو و مهندسی پردازش داده‌ها از مشاغل عنوان‌شده در لیست ۲۰۲۳ هستند.

وین با توجه به موقعیت اتریش در اروپا میزبان دفاتر شرکت‌هایی مانند زیمنس، آی بی ام، کپ جمینی، آمازون و هیولت پاکارد است‌، دلیل این امر تا حدی کیفیت نیروی کار آن است، اما موقعیت جغرافیایی کشور که امکان برقراری تماس‌های تجاری خوب را در اروپای شرقی و مرکزی فراهم می‌کند نیز چندان بی‌اثر در این زمینه نیست.

اتریش برای کارمندان دارای یک نرخ مالیاتی تصاعدی صفر تا ۵۰ درصدی است که در آن درآمد بیشتر برابر با پرداخت مالیات بیشتر است، کارمندان و کارفرمایان باید حق بیمه اجتماعی مانند بیمه بیماری و بیمه بازنشستگی بپردازند؛ بیمه درمانی نیز در این کشور برای مشاغل اجباری است و افراد خوداشتغال می‌توانند به‌دنبال پوشش داوطلبانه برای بیمه درمانی و بازنشستگی باشد.

کار و زندگی در زیست‌پذیرترین شهر جهان

سرگرمی و فرهنگ در وین

چنانچه کشور یا شهری تمام ویژگی‌های مثبت اشتغال را داشته باشد، اما هیچ‌گونه سرگرمی و تفریحی ارائه ندهد، ساکنان به‌تدریج خموده خواهند شد؛ اتریش در گزارش جهانی شادی ۲۰۲۲ در رتبه یازدهم قرار گرفت، بنابراین به وضوح کشوری مثبت برای زندگی است.

وین برای داشتن یک زندگی در فضای باز دارای ۱۴ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری است و با پارک‌های متعدد و تفریحات گوناگون، سابقه درخشانی در زمینه برنامه‌ریزی‌های چشمگیر شهری دارد؛ فراتر از آن نیز کوه‌های آلپ برای اسکی‌سواری و تنفس هوای تازه قرار دارند.

فرهنگ صرف قهوه نیز بخش بزرگی از زندگی وین به‌شمارمی‌رود. حدود ۳۰۰ سال است که مردم قبل و بعد از کار در کافه‌های چشم‌نواز این شهر دور هم جمع می‌شوند تا قهوه‌ای با یک ترکیب محلی بنوشند، با دوستان خود گپ بزنند، روزنامه بخوانند و از فشار زندگی کمی دور شوند.

علاوه بر این، مراکز تاریخی وین بخش‌های بسیاری برای کاوش دارند و گذشته رومی و امپراتوری آن را به نمایش می‌گذارند، در این شهر چندین موزه با اطلاعات مربوط به جنگ جهانی اول و دوم مانند موزه تاریخ نظامی و موزه یهودی نیز وجود دارد.

تردد در شهر نیز به لطف وجود مترو، تراموا، قطار و اتوبوس شامل اتوبوس‌های شبانه‌روزی و حمل‌ونقل زیرزمینی ۲۴ ساعته در طول تعطیلات آخر هفته و رسمی آسان است و برای علاقمندان به دوچرخه‌سواری یا اسکوترهای برقی گزینه حمل‌ونقل اشتراکی را ارائه می‌دهد.

کار و زندگی در زیست‌پذیرترین شهر جهان

کد خبر 691462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.