افزایش روند جوجه‌ریزی در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی ساری از افزایش روند جوجه‌ریزی به مرکزیت این شهرستان در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداسماعیل علوی امروز _ جمعه هفتم مهرماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه این شهرستان برای تولید مرغ و جوجه‌ریزی اظهار کرد: ساری دارای ۳۴ واحد مرغ مادر گوشتی و ۳۱۱ واحد مرغ گوشتی است که تأمین‌کننده مرغ این شهرستان و تهران است.

وی افزود: این شهرستان با شش واحد جوجه‌کشی قطب تولید جوجه یک‌روزه استان است و شهریورماه رتبه دوم جوجه‌ریزی در استان را به دست آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه نظارت بر تولید، توزیع و تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران مهم‌ترین برنامه این نهاد در حوزه مرغداری‌ها است، خاطرنشان کرد: این شهرستان با ۱۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۲۵ قطعه جوجه‌ریزی در استان، رتبه نخست جوجه‌ریزی شش ماه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

علوی با اشاره اینکه شهریورماه امسال تعداد دو میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۰۸ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد، گفت: این تعداد جوجه‌ریزی در مقایسه با ماه قبل با اختلاف ۴۵۱ هزار و ۴۱۳ قطعه، روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد جوجه‌ریزی این شهرستان در ماه تیر امسال بوده است، افزود: شهرستان ساری با دو میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۳۹ قطعه رتبه نخست در استان را داشت.

کد خبر 691408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.