مدعی جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بر این اراده‌ایم که ایران را با فولاد ایران بسازیم و مدعی جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم، امید است بتوانیم افتخارات بیشتری برای کشور رقم بزنیم، فولاد برای ایران می‌ماند و فولادمردان قله‌های جدید را فتح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیاسر طیب‌نیا صبح امروز _جمعه، هفتم مهرماه_ در آئین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: شهدا رکورد انسانیت را در تاریخ ایران ثبت کردند، همانطور که اصفهان خطه حماسه‌ها است و با ۲۴ هزار شهید ۱۰ درصد شهدای دفاع مقدس را تقدیم کرده و علاوه بر تمدن تاریخی در همه عرصه‌ها جوانان استان پیشتاز بوده‌اند و با تولید ۴۵ درصد فولاد کشور امروز استان اصفهان قطب تولید فولاد ایران است.

وی افزود: فولاد مبارکه به عنوان یکی از دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی مفتخر است که طرح‌های توسعه خود را با نام شهدا افتتاح کرده است و امروز نیروگاه فولاد مبارکه با نام شهید حاج احمدکاظمی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: امروز به یاد جمله «خرمشهرها در پیش است» می‌افتیم و این اتفاق‌ها فتح خرمشهری دیگر در صنعت است، فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا، علی‌رغم محدودیت‌ها به اندازه کل کشور عربستان، اسپانیا، اتریش، استرالیا و مالزی فولاد تولید می‌کند و نقش فولاد مبارکه در جایگاه دهم فولاد ایران بین بزرگترین تولیدکنندگان قابل توجه است.

وی اضافه کرد: امروز در صنعت فولاد به قله‌ها نزدیکیم، برای رسیدن به جایگاه هفتم جهان مسیر زیادی نداریم، اگر زمستان و تابستان گذشته قطعی گاز و برق نبود رتبه هفتم جهان را کسب کرده بودیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: اگر امروز موشک نقطه‌زن داریم، تولید فولاد ضد زنگ به مثابه تولید یک محصول راهبردی در صنعت دنیا است که فقط کشورهای انگشت‌شماری آن را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند با تحریم ما را متوقف می‌کنند، از تحریم که جواب نگرفتند سال گذشته بزرگترین حمله سایبری صنعت را بر ایران تحمیل کردند که در کمتر از ۳۶ ساعت با ابتکاراتی که برای اولین بار در کشور انجام شد، جریان تولید بازگشت.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: صنعت فولاد سعی کرده خودکفا و خودتامین باشد، امروز با بومی‌سازی ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز و مواد مصرفی به بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی و خودکفایی رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز نه تنها تولید داخلی می‌کنیم، بلکه جای سایر کشورهای دنیا در زنجیره فولاد را خواهیم گرفت، دشمن به خوبی می‌داند که توقف فولاد مبارکه به معنای توقف امید در کشور است؛ سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران توزیع کردیم که علاوه بر سایر دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزه اشتغال و … است.

طیب‌نیا ادامه داد: در پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت می‌کنیم، چراکه فولاد باید به همه مردم منفعت برساند؛ امروز صنایع ما از کشتی سازی تا کنسروسازی، خودروسازی تا لوازم خانگی وابسته به محصول فولاد مبارکه هستند؛ صنعت فولاد حیات بسیاری از صنایع را تضمین می‌کند، ما معتقدیم باید صنعت انسان‌ساز باشد. آرمان ما و هدف تعریف شده ما خلق آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز است. بر این اراده ایم که ایران را با فولاد ایران بسازیم و مدعی جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم افتخارات بیشتری برای کشور رقم بزنیم، فولاد برای ایران می‌ماند و فولادمردان قله‌های جدید را فتح می‌کنند.

کد خبر 691405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.