برنامه‌ریزی برای تبدیل ایده‌های دانش‌آموزان مستعد به محصول

معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در رویکرد جدید سمپاد هر دانش‌آموزی که استعداد برتر داشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد؛ برای تبدیل ایده‌های دانش‌آموزان به محصول قدم‌های مهمی بر می‌داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید نقشینه در حاشیه برگزاری رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: تحولات چشمگیر و بزرگ در طول تاریخ بشریت همیشه توسط هوش طبیعی انجام شده است، بزرگان با فکر و توان خود جهشی را به وجود آورده‌اند، البته هوش مصنوعی اکنون بسیار حیرت‌انگیز است، اما همه پیشرفت‌ها توسط هوش انسانی انجام شده است.

وی افزود: در سمپاد به دنبال آن هستیم که به جای آنکه بگوییم آینده با هوش مصنوعی تغییر می‌یابد، باید بگوییم آینده نیز همچون اکنون با هوش انسانی تغییر می‌کند؛ مأموریت داریم که دانش‌آموزان را در حوزه‌های اثرگذار وارد کنیم.

معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: به شکل نظام‌مند دانش‌آموزانی که پیش از این با برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی آشنا بوده‌اند، تاکنون تولیداتی داشته‌اند که نتیجه آن را در تولیدات دانشجویان می‌بینیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های آینده نمی‌دانیم با چه تحولاتی مواجهیم به همین منظور دانش‌آموزان را برای سال‌های آینده تربیت می‌کنیم؛ در سمپاد وظیفه داریم بهترین دانش‌آموزان که می‌توانند پیشرفت‌های آینده را رقم بزنند شناسایی کنیم.

نقشینه ادامه داد: در رویکرد جدید سمپاد هر دانش‌آموزی که استعداد برتر داشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مهم نیست دانش‌آموزان عنوان چه مدرسه‌ای را دارند، همه آن‌ها سمپادی هستند، برای تبدیل ایده‌های دانش‌آموزان به محصول قدم‌های مهمی بر می‌داریم.

کد خبر 691389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.