ارتباط با تشکل‌های محیط زیست شفاف باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بخشی از ضمانت‌هایی که برای رسیدن به توسعه پایدار وجود دارد و دوستداران محیط زیست را دلگرم می کند این است که ارتباطات با تشکل‌های محیط زیست شفاف و بدون تشریفات دست و پا گیر باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، عطا پورشیرزاد در نشست ماهیانه با تشکل‌های زیست محیطی امروز _ جمعه هفتم مهر_ در نشست ماهیانه تشکل‌ها با تقدیر از حضور دوستداران محیط زیست و همراهی تشکل‌ها برای رفع چالش‌ها در مناطق تحت مدیریت اظهار کرد: به دنبال ایجاد همراهی، اخوت و همفکری بیشتر با تشکل‌های محیط زیست هستیم و هر گونه دست کمک و همکاری در این عرصه را به گرمی می‌فشاریم.

وی افزود: مشارکت‌های مردمی، تعریف شده، برنامه ریزی شده، شفاف، صادقانه، بدون حاشیه و هوشمندانه راهکاری دقیق برای افزایش حفاظت در عرصه‌های محیط زیست است و تعامل با مسؤولان اجرایی، انتظامی، قضائی، نمایندگان مجلس و سایر مسؤولان رویکردی است که در ارتباط با حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و مشارکت مردمی می‌تواند به این تعاملات بیفزاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: محیط زیست حوزه‌ای مهم و حاکمیتی است و تشکل‌ها می‌توانند با ارتباط لحظه‌ای و فعال ما را در پیمودن این راه دشوار یاری کنند و با توجه به اینکه آموزش محیط زیست از واحدهای فعال است نمی‌تواند همه نیازهای آموزشی را رفع کند.

پور شیرزاد اضافه کرد: تشکل‌های زیست محیطی می‌توانند در عرصه آموزش و انتقال مفاهیم به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: اعضای تشکل‌های محیط زیست افرادی اخلاق مدار هستند و همواره در حریم اخلاق و آموزه‌های اخلاقی حرکت کرده و از حاشیه به دور بوده‌اند و حفظ همین رویکرد می‌تواند دریچه‌های روشن و مؤثر و بهتری برای توسعه پایدار و حفظ ارزشهای محیط زیست بگشاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است که اعضای تشکل‌ها بدون لکنت زبان و با شفافیت و مطالبه گرانه با ما سخن بگویند و خواسته‌های خود را مطرح کنند و بخشی از ضمانت‌هایی که برای رسیدن به توسعه پایدار وجود دارد و دوستداران محیط زیست را دلگرم می‌کند، همین است که ارتباطات با تشکل‌های محیط زیست شفاف و بدون تشریفات دست و پا گیر و روان باشد.

پورشیرزاد ضمن تاکید بر حضور پر رنگ تشکل‌های مردم نهاد، گفت: تشکل‌های محیط زیست بسیار ارزشمند هستند و حتی حضور یک تشکل هم می‌تواند برای حفظ بهتر تالاب‌ها و جنگل‌ها و منابع طبیعی مؤثر و مفید باشد.

به گزارش ایمنا، نظارت بر فرونشست‌ها و افت سفره‌های زیر زمینی آب، پایش مستمر و بیشتر آلودگی‌های صنعتی دشت زرقان، تلاش برای اطمینان بخشی به وجود هوا، آب و خاک سالم، نظارت بر خروج خودروهای آلوده کننده هوا، پایش سموم کشاورزی و نظارت بر تولیدات کشاورزی، نظارت بر مجوزهای صنایعی که احتمال آلایندگی دارند، تلاش برای احیای تالاب‌های خشکیده استان، نظارت بیشتر بر شکار و صید غیر مجاز و مقابله با زمین خواری و جنگل خواری از دیگر مطالبات تشکل‌های محیط زیست بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آنها بحث و گفت و گو شد.

کد خبر 691386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.