دشمن در اغتشاشات ۱۴۰۱ به دنبال فروپاشی و تجزیه ایران بود

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: در اغتشاشات سال گذشته دشمن با برنامه‌ریزی اساسی و دقیق به میدان آمده بود، هدف آرمانی آن‌ها فروپاشی در مرحله اول و تجزیه ایران در مرحله دوم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مرتضی عمومهدی امروز _جمعه هفتم مهرماه_ در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در همه این سال‌ها بر قوی شدن تاکید داشته‌اند؛ قوی شدن باید در همه زمینه‌ها و محورها از جمله بخش‌های اقتصادی، فرهنگ، علم، صنعت، هنر و نظامی باشد چرا که اگر قوی نشویم، مسیر سخت باقی مانده تا فتح قله را نمی‌توانیم طی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه همچنان در جنگ با دشمنان هستیم و این نبرد ادامه دارد، اظهار کرد: آغاز دشمنی دشمنان با انقلاب بر اساس انتخاب دو شعار محوری ایرانیان در همان دوران انقلاب بود؛ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی».

سردار عمومهدی با اشاره به اینکه این دو شعار پیام‌های معناداری را به دشمنان مخابره کرد، خاطر نشان کرد: ابرقدرت‌هایی همچون شوروی سابق، فرانسه، آمریکا و انگلستان جهان را دو قطبی کرده بودند و بر اساس همین طرح حکمرانی بر کشورهای مختلف حکمرانی داشتند.

وی ادامه داد: نگرانی آنها از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از این منظر بود که به الگویی برای سایرین تبدیل شود و بقیه کشورها و ملت‌ها هم بدانند که می‌توانند در برابر این مدل از حکمرانی نظام سلطه و استکبار بایستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان به انواع توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان از همان اوایل پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: حادثه هفتم تیرماه سال ۶۰ و ترور ۷۲ نفر از نخبگان ملت، طراحی کودتا، طراحی ترورهای متعدد مردمی و در ادامه تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایرانیان از جمله این طراحی‌ها و دسیسه‌های شوم مستکبران بود.

وی افزود: هر چند جنگ علیه ما تحمیلی بود اما ما دفاع کردیم و جلوی صدامیان ایستادیم؛ آنها گمان می‌کردند می‌توانند چند روزه تهران و خوزستان را بگیرند اما با ۱۲ لشکر مجهز و مدرن در یک و ماه و پنج روز خرمشهر را محاصره کردند. شش ماه بعد رزمندگان ایرانی پس از ۲۳ روز مقاومت خرمشهر را از بعثی‌ها پس گرفتند.

عمومهدی به دروغ چندی قبل کارشناسان شبکه تروریستی ایران‌اینترنشنال که گفته بود ایران آغازگر جنگ تحمیلی بوده است اشاره کرد و گفت: این دروغ بزرگ را متأسفانه برخی باور می‌کنند و همین نشان می‌دهد تاکید رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین به دلیل همین شبهات و خوراک‌های ذهنی غلط دشمنان است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اهمیت تبیین امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در زنده ماندن قیام عاشورا را یادآور شد و افزود: رزمندگان اسلام دیروز در نبرد هشت ساله تحمیلی خوب دفاع کردند اما بعد از جنگ کمتر به صحنه آمدند تا برای جوان و نوجوان امروز شرایط و شبهه‌ها را تببین کنند.

وی تاکید کرد: اگر خودمان ذهن و فکر جوانانمان را از این شبهه‌ها خالی کرده و به موقع تبیین کرده بودیم، امروز دشمن با همان شبهه و دروغ کنترل ذهن او را در اختیار نمی‌گرفت.

جنگ اقتصادی همچنان ادامه دارد

سردار عمومهدی ادامه داد: جنگ نظامی خاتمه یافت و دشمن فهمید با نبرد نظامی و پای کار بودن رزمندگانی که رهبری مدبر و مقتدر دارند، نمی‌تواند ایران را به زمین بزند بنابراین ساز و کارهای نبردهای دیگری را طراحی کردند و به راه انداختند؛ هر چند جنگ اقتصادی از همان ابتدای انقلاب بوده و همچنان هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از جمله این نبردها فتنه‌ها و آشوب‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸، ۹۶، ۹۸ و سال گذشته بود؛ همچنین تمرکز بر جنگ فرهنگی برای زمین زدن انقلاب اسلامی هم از سوی جریان بدخواه و دشمن ملت ایران دنبال شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته دشمن با برنامه‌ریزی اساسی و دقیق به میدان آمده بود، اظهار کرد: هدف آرمانی آن‌ها فروپاشی در مرحله اول و تجزیه ایران در مرحله دوم بود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای نخستین بار این برنامه و طراحی دشمنان را ستودند، اما فرمودند که آنها در محاسباتشان اشتباه کردند.

به گفته عمومهدی، بیش از ۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای و سه میلیون شبکه اجتماعی فارسی زبان در مدت زمان فتنه سال گذشته به صورت مداوم کار کردند و پول خرج کردند و از ورزشکاران، هنرمندان و دیگران را پای کار آوردند؛ با این وجود ملت ایران از این اقدامات خصمانه استقبال نکرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان روی نبرد ترکیبی شناختی خود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند اما امسال و در سالگرد آغاز ناآرامی‌ها در ۲۵ شهریور ورق برگشت و با بصیرت ملت ایران و تلاش و مجاهدت رزمندگان و سربازان گمنام امام زمان راه به جایی نبردند.

کد خبر 691371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.