موانع توسعه گردشگری ایران و عربستان برداشته می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: راه های رفع موانع توسعه روابط گردشگری ایران و عربستان بررسی شد.

به گزارش ایمنا، مریم جلالی دهکردی که برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفته است، اظهار کرد: در ریاض با سلطان‌المسلم معاون بین‌الملل و گردشگری خارجی وزارت گردشگری عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: در این دیدار راه‌های رفع موانع توسعه روابط گردشگری ایران و عربستان بررسی و قرار شد تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم و بین مقامات دو کشور تبادل شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این دیدار پیام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزیر گردشگری عربستان سعودی را به سلطان‌المسلم ارائه کردم؛ در این پیام از مقام عالی وزارت عربستان برای سفر به ایران دعوت شده است که قرار شد برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ملاقات ضمن برشمردن توانایی و ظرفیت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی بر تبادل نظر و ادامه رایزنی‌ها در سطوح مختلف برای شناسایی زمینه‌های مختلف همکاری گفت‌وگو کردیم.

به گزارش ایمنا، مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ به مدت دو روز، پنجم تا ششم مهرماه (۲۷ تا ۲۸ سپتامبر) در ریاض عربستان برگزار شد، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری برای سال پیش روی گردشگری در جهان سرمایه‌گذاری سبز تعیین شده است؛ سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، سرمایه‌گذاری را به‌عنوان یکی از اولویت‌های کلیدی برای بهبود گردشگری و رشد و توسعه آینده شناسایی کرده و برای روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، بر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر برای مردم، سیاره و رفاه تاکید دارد؛ اکنون زمان راه‌حل‌های جدید و نوآورانه است، نه تنها سرمایه‌گذاری‌های سنتی که رشد اقتصادی و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد.

جلالی در حاشیه این مراسم با زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد نیز دیدار و درباره چشم‌انداز توسعه گردشگری منطقه غرب آسیا و جایگاه صنایع‌دستی در سرمایه‌گذاری سبز در صنعت گردشگری گفت‌وگو کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 691352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.