۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
رئیس جمهور وارد اصفهان شد

رئیس جمهور دقایقی قبل به منظور بهره‌برداری از چند پروژه ملی و حضور در مراسم افتتاحیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی قبل به منظور حضور در مراسم افتتاحیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) و بهره‌برداری از چند پروژه ملی، وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شد.

بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان، افتتاح فاز اول نیروگاه فولادمبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، بهره برداری از تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان و حضور در مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به اصفهان است.

به گزارش ایمنا، بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، نخستین برنامه دکتر رئیسی در استان اصفهان است، در ادامه فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات افتتاح خواهد شد که ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است.

این نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت مسائل زیست محیطی با کاهش آلایندگی به میزان ۱۵ درصد، به دست صنعت گران و مهندسان ایران با مشارکت ۷۶ شرکت در تأمین، ساخت و نصب تجهیزات ساخته شده است.

بهره‌برداری رسمی از پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان برنامه دیگر رئیس جمهور در سفر به اصفهان است که از جمله دستاوردهای این پروژه می‌توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از ppm۱۰ اشاره کرد.

حضور در مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است برنامه پایانی سفر یک‌روزه رئیس جمهور به اصفهان خواهد بود.

کد خبر 691349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.