نمایش آثار سینمای دفاع مقدس در شبکه‌های سیما

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس فیلم‌های سینمایی مختلفی از قاب شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در اولین هفته مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس فیلم‌های سینمایی مختلفی از قاب شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

جزئیات نمایش فیلم‌های پایان هفته تلویزیون به شرح زیر است:

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی «سیاوش سرمدی»، جمعه هفتم مهر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ها را تجهیز کند، در ابتدا آن‌ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌کردند، اما این کارخانه با کارشکنی‌هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن‌ها و نرسیدن هواپیماها به خلبانان ارتش شده بود. تیمسار ستاری و تیمش ابتدا برای وارد کردن چند هواپیمای جنگی اقدام کردند که بخاطر حمله آمریکایی‌ها به هواپیماها و بمباران آن‌ها، با شکست مواجه شد. تیمسار ستاری به تیمش دستور داد که با داشته‌ها و دانش خودشان قطعات مورد نیاز هواپیماها را در یکی از سوله‌های ارتش، تولید کنند.

محسن قصابیان، مهدی کوشکی، جواد هاشمی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و لیندا کیانی در فیلم سینمایی «منصور» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «اتوبوس شب» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد»، جمعه هفتم مهر ماه ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: در دوران جنگ، به عیسی رزمنده نوجوان و عماد مأموریت داده می‌شود تعدادی اسیر عراقی را با اتوبوسی به رانندگی عمو رحیم به قرارگاهی در پشت جبهه منتقل کنند. آن‌ها باید به اسیران دست و چشم‌بسته چنین وانمود کنند که تعدادشان بیشتر است تا مبادا آن‌ها به فکر شورش بیفتند. بیماری صرع یکی از اسیران باعث می‌شود از اسیر دیگری به نام فواد، یک کرد عراقی که تحصیلات پزشکی کرده، کمک بگیرند و با باز شدن چشم‌های او، عماد و فواد یکدیگر را به جا می‌آورند.

مرحوم خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، کوروش سلیمانی، امیرمحمد زند و الناز شاکردوست از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی جدید «دنیای آرمان» به کارگردانی «روح اله فخرو»، جمعه هفتم مهر ماه ساعت ۱۷ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم درباره آرمان پسر نوجوانی است که در اثر تماشای فیلم‌های خارجی، همیشه در دنیای خیالی، خود را به جای قهرمانان این فیلم‌ها مانند مرد عنکبوتی می‌بیند. با آمدن پدربزرگ آرمان به خانه آنها و آشنا شدن با داستان‌های شاهنامه فردوسی، او در دنیای خیالی با رستم به عنوان یک قهرمان ایرانی آشنا می‌شود.

حسام صیادی، روح الله محرابی، آرش میراحمدی، الناز اسماعیلی و محمد فیلی در فیلم تلویزیونی «دنیای آرمان» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی «سیف‌الله داد»، شنبه هفتم مهرماه ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم با بازی سلما المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود؛ درباره اشغال شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ در فلسطین اشغالی است؛ پزشکی به نام سعید همراه با همسرش و نوزادشان فرهان قصد سفر دارند. سعید، تروریست اسرائیلی به نام شمعون را که همبازی دوره کودکی‌اش بوده، در ایستگاه راه‌آهن با چمدانی حاوی بمب می‌بیند؛ شمعون قبل از انفجار می‌گریزد و سعید موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد؛ شمعون از سعید می‌خواهد که قبل از قتل عام مردم شهر، شهر حیفا را ترک کند. همچنین صفیه، مادر سعید به حیفا می‌آید تا فرزندش را به بهانه بیماری پدرش رشید، به ترک حیفا ترغیب کند. روزی که آن‌ها تصمیم به سفر گرفته‌اند، صهیونیست‌ها به حیفا هجوم می‌آورند و سعید و همسرش در قتل عام اهالی شهر کشته می‌شوند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «شعبده باز» به کارگردانی «آلفرد ال والکر»، جمعه هفتم مهرماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم با بازی استن لورل و اولیور هاردی خواهیم دید: لورل و هاردی در مسیر سفر خود به دیتون با کلاهبردارانی فریبکار، شعبده بازی خوش صحبت، دو تابوت تعویض شده و کلی ماجرای مسخره دیگر روبرو می‌شوند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی «بهرام توکلی»، جمعه ۷ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند.

جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، زنده یاد علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 691271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.