رونمایی از اولین‌ها در آتش نشانی اصفهان؛ از پهپاد کاوشگر تا مخابره تصاویر به مرکز فرماندهی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سیستم اطفای حریق شش ساختمان مهم سطح شهر به ستاد فرماندهی متصل شده است، هر اخطاری که از این ساختمان‌ها مخابره شود در کمترین زمان ممکن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی امروز_ پنجشنبه ششم مهرماه_ در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان اظهار کرد: تمام مواردی که در آتش‌نشانی اصفهان اجرا می‌شود در هیچ کجای کشور نمونه ندارد.

وی با بیان اینکه امروز از پهپاد کاوشگر رونمایی می‌شود که این پهپاد قابلیت دید در شب دارد، افزود: دمای چادر و خودرو به وسیله این پهپاد گرفته می‌شود، در شب حوادث زیادی در مکان‌هایی از جمله کوه صفه داریم که از طریق این پهپاد، امداد به راحتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در ایام نوروز باید دمای چادرها چک می‌شد که از این پس به کمک این پهپاد انجام می‌شود، در این راستا هشت نفر از آتش‌نشانان دوره خلبانی استفاده از این پهپاد را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه هنگامی که شهروندی با سازمان تماس می‌گیرد، همانند قبل به فرماندهی شیفت آدرس اعلام نمی‌شود، گفت: نشانی از طریق نقشه به تبلت نصب شده در خودروها ارسال و بر این اساس اعزام نیروها انجام می‌شود و به محض به صدا در آمدن زنگ حریق سامانه پایش زمان شروع به شمارش می‌کند.

مطلبی تصریح کرد: تمام ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه به تجهیزاتی مجهز شده‌اند که تصاویر حریق و حادثه را می‌توانند به ستاد فرماندهی مخابره کنند که این مهم برای اولین بار در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان آب و کف خودروها از ستاد فرماندهی رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام در هیچ کجای ایران انجام نمی‌شود، با این اقدام پشتیبانی لازم از خودروها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سیستم اطفا حریق شش ساختمان مهم سطح شهر به ستاد فرماندهی متصل شده است، در این راستا هر اخطاری که از این ساختمان‌ها مخابره شود در کمترین زمان ممکن به ما می‌رسد و سرعت امدادرسانی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب علت‌یابی حریق خودرو گفت: کتابی با این عنوان در کشور وجود ندارد، ترجمه و بومی‌سازی آن توسط آتش‌نشانی اصفهان انجام شده است که در پنج فصل علت‌یابی حریق را توضیح داده و قابل استفاده برای آتش‌نشانان سراسر کشور است.

کد خبر 691252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.