برقراری ۲۹ هزار و ۲۶۱ تماس با آتش‌نشانی خمینی‌شهر/ آتش‌نشانان نماد ایثار و گذشت هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر با اشاره به اینکه آتش‌نشانان نماد ایثار و گذشت هستند، از برقراری ۲۹ هزار و ۲۶۱ تماس با آتش‌نشانی خمینی‌شهر خبر داد.

مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان به اینکه صبح امروز با حضور تعدادی از مسئولان از آتش‌نشانان خمینی‌شهر تقدیر شد، اظهار کرد: آتش‌نشانان نماد ایثار و گذشت هستند و در یک سال گذشته بیش از ۶۸۸ عملیات موفق در سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر انجام شده است.

وی افزود: ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح خمینی‌شهر با در اختیار داشتن امکاناتی مانند نجات در ارتفاع، عملیات غواصی، خودروهای اطفای حریق و نیروهای زبده و آموزش دیده موفق شده‌اند از عملیات‌های مختلف، سربلند بیرون بیایند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: در حال حاضر در سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر ۴۶ نیروی آتش‌نشان عملیاتی در چهار ایستگاه مشغول فعالیت هستند و در طول یک سال اخیر، ۲۹ هزار و ۲۶۱ تماس با ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر برقرار و ۱۰۳۲ ناوگان به مأموریت اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۵۳ مورد ایمنی ساختمان تحت پوشش مأموران امدادی این سازمان قرار گرفته است، ادامه داد: در طول مدت ذکر شده، مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر به ۲۷۳ مورد آتش‌سوزی و ۴۱۵ حادثه با ۹۲ مصدوم امدادرسانی کردند و ۲۷۳ نفر را نجات دادند.

مرادیان با اشاره به جان باختن ۱۸ نفر در حوادث رخ داده، گفت: به منظور امدادرسانی به حوادث، ۲۰۶۴ آتش‌نشان به مأموریت اعزام و ۲۳ هزار و ۵۳ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شد.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۳۰ عنوان خدمت توسط سازمان آتش‌نشانی افزود: همکاران این سازمان در کمترین زمان ممکن در هر جای شهر برای امدادرسانی حاضر می‌شوند و دومین شغل سخت جهان میان مشاغل مختلف با اعتراف سازمان‌های بین‌المللی، شغل آتش‌نشانی است.

اضافه شدن ۲ دستگاه کامیونت آتش‌نشانی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به امکانات آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر با اشاره به اضافه شدن ۲ دستگاه کامیونت آتش‌نشانی هیوندا با ارزش بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به امکانات آتش‌نشانی، اظهار کرد: کاربری این خودروها در حال متناسب‌سازی شدن است و تا پایان مهرماه سال جاری به ناوگان سازمان اضافه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه روزانه با حوادث و رویدادهای مختلفی مواجه هستیم، حوزه عملیاتی این سازمان به دو بخش حریق و حوادث تقسیم شده است تا امدادرسانی‌ها در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مرادیان با اشاره به روند توسعه تجهیزات و امکانات برای مقابله با حوادث در آتش‌نشانی خمینی‌شهر تصریح کرد: در سه سال اخیر همگام با عرضه تکنولوژی‌های روز دنیا اقدامات خوبی در این سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به خرید تجهیزات دیگر در سال جاری ادامه داد: از جمله این تجهیزات می‌توان به ۵۰ عدد هود فایر، چهار دستگاه تنفسی، تجهیزات امداد و نجات کوهستان، چهار عدد دستگاه گازسنج، دستگاه برش پلاسما و دو دستگاه بتن اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر گفت: این سازمان با برخورداری از نیروهای خدوم و ایثارگر و تجهیزات پیشرفته، توانایی و آمادگی کامل مقابله با حوادث احتمالی را دارد و به‌روزرسانی و نوسازی ناوگان خودرویی و نزدیک شدن به سطح استانداردهای روز، از برنامه‌های آتی این سازمان خواهد بود.

برقراری ۲۹ هزار و ۲۶۱ تماس با آتش‌نشانی خمینی‌شهر/ آتش‌نشانان نماد ایثار و گذشت هستند

برقراری ۲۹ هزار و ۲۶۱ تماس با آتش‌نشانی خمینی‌شهر/ آتش‌نشانان نماد ایثار و گذشت هستند

کد خبر 691236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.