پایش و نظارت بر پساب‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در نیمه دوم سال، نظارت و پایش‌ها بر پساب‌های بیمارستانی افزایش خواهد یافت، علاوه بر آن پایش و بازرسی‌های ماهانه در دستور کار حفاظت محیط زیست خواهد بود.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آن جایی که فاضلاب و پساب بیمارستانی دارای آلودگی‌های میکروبی و عفونی هستند، نظارت بر عملکرد و پایش آن‌ها اهمیت بسیاری برای حفاظت محیط زیست استان دارد.

وی افزود: تمام بیمارستان‌های مستقر در حاشیه رودخانه‌های کارون و دز دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند، برای اینکه فاضلاب آن‌ها عاری از موارد میکروبی و عفونی باشد، نظارت بر آن‌ها مهم و ضروری است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در نیمه دوم سال، نظارت و پایش‌ها بر پساب‌های بیمارستانی افزایش خواهد یافت، علاوه بر آن پایش و بازرسی‌های ماهانه در دستور کار حفاظت محیط زیست خواهد بود.

وی تاکید کرد: افزایش راندمان و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها از برنامه‌های جدی زیست محیطی، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان است.

قلی‌نژاد اضافه کرد: به تمام واحدها و تاسیساتی که در کنار روخانه‌ها مستقر هستند اعلام شد تا برنامه‌ها و مدل پسماند خود را به حفاظت محیط زیست ارسال کنند تا بر اساس آن بر عملکرد آن‌ها نظارت صورت گیرد و هیچ‌گونه پسماندی در رودخانه‌ها یا حاشیه آن‌ها تخلیه نشود.

کد خبر 691227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.