جوانان گچساران از بیکاری رنج می‌برند

رئیس شورای اسلامی شهر گچساران، گفت: با آنکه گچساران قطب صنعتی در کشور است، اما جوانان این شهرستان از بیکاری رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار، محمدعلی کرمی امروز _ پنجشنبه ششم مهرماه_ در نشست با مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: معضل بیکاری در شهرستان گچساران بالا است و همین معضل باعث مهاجرت بسیاری از جوانان و نخبگان شهرستان به شهرها و استان‌های دیگر شده‌است.

وی افزود: با وجود دو سد کوثر و چمشیر، شرکت نفت و گاز گچساران، پتروشیمی، متأسفانه نرخ بیکاری در گچساران بالا بوده و جوانان این دیار از معضل بیکاری رنج می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر گچساران به اخراج نیروهای غیربومی پتروشیمی گچساران اشاره کرد و ادامه داد: با اخراج این نیروها با همکاری مسئولان درصدد هستیم تا نیروهای بومی به صورت حجمی در این پتروشیمی بکارگیری شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی گچساران در آینده شاهد رونق اشتغال در گچساران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در استفاده از نیروهای شهرستان در پست‌های مدیریتی استان اجحاف شده و همین موضوع موجب عدم توجه مسئولین استانی به گچساران است.

رئیس شورای شهر گچساران بر عزم جدی شورای اسلامی شهر گچساران جهت حمایت جوانان تاکید کرد و ادامه داد: اعضای شورای شهر با هدف خدمت گذاری به مردم با همه اختلاف سلیقه‌ای که با هم دارند در راستای منافع جوانان مصمم هستند.

کرمی بر برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از به‌کارگیری نیروهای غیربومی در صنایع پتروشیمی، ادارات و دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های گچساران به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور، در راستای حل معضل بیکاری تاکید کرد.

نوذر شبرنگ، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه رفع معضل بیکاری از دغدغه‌های مهم مسئولان است، گفت: گچساران با وجود ظرفیت‌های موجود، با بیکاری جوانان مواجه است.

وی افزود: گچساران یکی از قطب‌های صنعتی کشور است اما نرخ بیکاری در این شهرستان، از دیگر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است.

کد خبر 691145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.