فعالیت بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در سراسر کشور

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ خانه مردمی محیط زیست در کشور از تداوم فعالیت این خانه‌ها در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورالله مرادی امروز _ پنج‌شنبه ششم مهرماه _ در آئین افتتاح همزمان ۷۰ خانه مردمی محیط زیست مازندران به شکل روبینار واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست یک فعالیت خانواده محور است، اظهار کرد: این خانه‌ها در راستای مردمی سازی سه محور اصلی؛ فرد سازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره اینکه در استان مازندران و شهرستان آمل بستر خوب و اثرگذاری جهت فعالیت حوزه‌های محیط زیستی فراهم است، افزود: افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی در کنار برنامه‌ریزی می‌تواند تأثیر مثبتی در جهت حفظ محیط زیست باشد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه ایجاد خانه‌های محیط زیست گامی در راستای تحقق شعار سازمان حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان کرد: کار داوطلبانه و محیطی زیستی زمینه‌ای برای تحقق اهداف محیط زیست و کم کردن چالش‌های محیط زیستی است.

مرادی تصریح کرد: محیط زیست امانتی در دست ما است بر همین نظر تلاش بر ساخت خانه‌های محیط زیست دستور کار این سازمان است و در سراسر کشور این حوزه تداوم دارد.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۲۰۰ خانه محیط زیست در کشور، گفت: در مازندران ۷۰ خانه محیط زیست افتتاح شد که می‌تواند چراغ راهی باشد برای فرهنگ سازی؛ چرا که انسان سالم در محیط زیست سالم رشد می‌کند.

کد خبر 691122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.