باید به دنبال رفع نیاز مردم باشیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: رشته‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در سال‌های اخیر اضافه کرده است براساس نیاز بازار بوده چرا که ما دانشگاه آزاد هستیم و بودجه دولتی نداریم و این مردم هستند که بودجه دانشگاه را تامین می‌کنند پس ما باید به دنبال رفع نیاز مردم باشیم.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در راستای فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ساخت و راه‌اندازی دانشکده توانبخشی است چراکه ما با کمبود متخصص در زمینه‌های گفتار درمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و … مواجه هستیم.

وی افزود: مجوز ساخت دانشکده توانبخشی صادر شده است در این راستا ما نیز پیگیر ایجاد زیرساخت و فضای فیزیکی مورد نیاز جهت ساخت دانشکده هستیم. با امید آن‌که بتوانیم در سال ۱۴۰۳ حتی اگر ساختمان دانشکده کامل نشده باشد فعالیت دانشکده را آغاز کنیم تا به تدریج فضای فیزیکی دانشکده آماده شود؛ بنابراین احتمالاً بخشی از فعالیت رشته‌های حوزه توانبخشی در سال ۱۴۰۳ و بخش دیگر در سال ۱۴۰۴ آغاز به کار می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در راستای وجود رشته‌های توان‌بخشی در دیگر دانشگاه‌ها تصریح کرد: حتی با وجود دانشکده‌های توانبخشی در دانشگاه‌های مختلف کشور ما همچنان با کمبود متخصص در این حوزه مواجه هستیم و به همین دلیل دانشگاه دولتی علوم پزشکی نیز از تاسیس دانشکده توانبخشی در دانشگاه ما استقبال کرد.

وی درباره فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد: یکی از رشته‌هایی که امسال اضافه شده رشته فوریت‌های پزشکی است که به شدت مورد نیاز جامعه است هرچند ظرفیت امسال در این رشته بسیار کم و حدود ۲۵ نفر بوده است، اما در صدد افزایش ظرفیت آن در سال‌های آینده خواهیم بود چرا که با توجه به امکان تحصیل تا مقطع دکترا در رشته فوریت‌های پزشکی استقبال از این رشته بسیار خوب بوده است.

نجفی افزود: برنامه دیگر دانشگاه برای سال تحصیلی جدید این است که تدریس بعضی از دروسی وارد عرصه شود به عنوان مثال بخشی از تدریس دانشجوی رشته روان‌پزشکی سالمندان باید در آسایشگاه سالمندان اتفاق بیفتد و یا حداقل تدریس بر عهده شخصی باشد که محیط میدانی را تجربه کرده است این کار محیط را برای دانشجو فراهم کرده و روند تدریس کیفیت بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه در این‌زمینه اجرای طرحی است با عنوان استاد وابسته که در آن استادانی با تجربه میدانی بالا در کنار استادان پیوسته دانشگاه قرار گرفته و ترکیبی از مهارت و علم را برای دانشجو رقم می‌زنند در این راستا حدود ۱۷۰ استاد وابسته در سال تحصیلی جدید به جمع استادان ما اضافه خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای ادعای ایجاد رشته‌های مختلف بدون پشتوانه کارشناسی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در سال‌های اخیر اضافه کرده است براساس نیاز بازار بوده چرا که ما دانشگاه آزاد هستیم و بودجه دولتی نداریم و این مردم هستند که بودجه دانشگاه را تامین می‌کنند پس ما باید به دنبال رفع نیاز مردم باشیم.

کد خبر 691110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.