افتتاح یازدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان سمیرم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم گفت: یازدهمین اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان سمیرم و پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی در شهر ونک افتتاح شد.

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن روز جهانی گردشگری با حضور مسئولین و جمعی از فعالان حوزه گردشگری پنجمین بوم‌گردی در شهر ونک افتتاح شد.

وی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی شونشین شهر ونک با بیش از ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۲۵۰ متر مربع اعیان در دو طبقه دارای ۶ اتاق خواب، و مجهز به دم نوش خانه به آبدارخانه و سرویس‌های بهداشتی، و با چشم‌انداز زیبا و فضاهای لازم برای عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم خاطرنشان کرد: این اقامتگاه بوم‌گردی با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی در سال‌های اخیر بازسازی و اکنون آماده ارائه خدمات مطلوب به گردشگران است.

سلیمانیان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و تبدیل واحدهای مسکونی سنتی به اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح شهرستان طی سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، تصریح کرد: ضمن تشویق مالکان این واحدها، با هماهنگی و حمایت‌های لازم از سوی ادارات، بنیاد برکت و بنیاد علوی با پرداخت تسهیلات نسبت به بازسازی و تبدیل به اقامتگاه‌های بوم گردی اقدام شده است که می‌توان گفت ایجاد و راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها نمونه بارزی از سرمایه‌گذاری سبز است.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد افتتاح تعداد بیشتری از این واحدها در سطح شهرستان خواهیم بود که این امر باعث توسعه حوزه گردشگری و افزایش ظرفیت اقامت و ایجاد اشتغال و درآمد خواهد بود.

کد خبر 691099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.