محدودیت زمین در گرگان/ راهی به جز بلندمرتبه‌سازی نداریم

شهردار گرگان با اشاره به محدودیت‌های فیزیکی فراروی توسعه افقی شهر، گفت: با توجه به مباحث مرتبط با مهاجرت‌پذیری دوگانه در مرکز استان، راهکاری به جز بلندمرتبه‌سازی نداریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: استمرار مهاجرت به شهرها باهدف اشتغال یا تحصیل از روستاها و شهرهای مجاور و همچنین حضور مهاجران از سایر استان‌ها سبب شده که گرگان دچار مهاجرپذیری دوگانه شود.

وی افزود: مهاجرپذیری دوگانه در کنار افزایش جمعیت، لزوم توسعه سکونتگاه‌ها و واحدهای مسکونی را به یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری بدل کرده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: شهر گرگان به سبب عارضه‌های طبیعی و جنگلی در جنوب شهر و وجود اراضی زراعی حاصلخیز در سایر جهات امکان توسعه و گسترش افقی ندارد؛ لذا چاره‌ای به جز بلندمرتبه‌سازی در شهر نداریم.

سیدالنگی ادامه داد: بر اساس تعاریف قانونی، ۴۰ بنای بیشتر از هشت طبقه در گرگان وجود دارد که به آنها بناهای بلندمرتبه اطلاق می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع وسعت سه هزار و ۷۰۰ هکتاری گرگان عرصه‌ای در حدود ۳۰ هکتار برای بلندمرتبه‌سازی به اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

گفت: بر اساس طرح شهرداری، در مناطقی مانند پیرامون بیمارستان شهید صیاد شیرازی و عرصه‌های پنج هزار مترمربع به بالا سازه‌هایی به ارتفاع حداکثر ۲۰ طبقه و در محور ناهارخوران در عرصه‌های هزار و ۵۰۰ مترمربع سازه‌های تا ارتفاع ۱۰ طبقه پیشنهاد شده است.

کد خبر 691093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.